יום אחרי הירי הקטלני בג'קסונוויל פלורידה, שם נהרגו שני בני אדם, ותשעה נפצעו באירוע ירי המוני שאירע במהלך טורניר משחקי מחשב, ולאחר זיהוי היורה כאחד המשתתפים בתוכנית, היום (שני) פרטי האירוע הקשה מתחילים להיחשף, ולחשוף תמונה מוכרת מדי. למרות שהמניע לאירוע עדיין לא ברור, חבריו של דיוויד כץ בן ה-24 לעולם הגיימינג, מספרים על שחקן תחרותי, מתבודד ושתקן.



במהלך טורניר דומה שנערך בשנת 2017, בו זכה כץ, אמר שדר הטורניר כי היורה "לא הפגין הרבה רגשות", והוסיף: "הוא נשמר לעצמו, הוא לא כאן כדי לעשות חברים - הוא כאן כדי לנצח". עוד אמר השדר כי "קשה אפילו לגרום לו לדבר, זה כמו לעקור שיניים". במקביל לעדויות אלה, נודע כי משטרת בולטימור, בה התגורר כץ פשטה על ביתו.




"זה קרה כל כך מהר, התחילו יריות וברחתי"



כזכור, אתמול בערב (שעון ישראל) פתח כץ באש לעבר משתתפי טורניר משחק הפוטבול הממוחשב "מאדן 19", שנערך בג'קסונוויל, פלורידה. על פי חלק מהדיווחים, כץ הפסיד או נפסל במהלך הטורניר ואז שלף כלי נשק והחל לירות לכל עבר, כתוצאה מהאש נהרגו שני משתתפי הטורניר ותשעה נוספים נפצעו. לאחר שפתח באש לעבר המשתתפים, התאבד כץ.

בסרטונים מהזירה נראים צעירים משחקים במשחק מאדן הפופולארי, המקבילה של פיפ"א לפוטבול, כאשר לפתע נשמעות באולם יריות, צרחות, והשידור מתנתק. ראיין, עד ראייה לאירוע הקשה סיפר: "הייתי באולם וצפיתי במשחק. זה קרה ממש מהר, ראינו רובה, התחילו יריות וכולם ברחו. נכנסתי לשירותים אחרי ששמעתי לפחות 20 יריות, אני בהלם". ראיין המשיך ואמר "הגעתי מטקסס, אני בקושי יכול לדבר. היו שני יורים. הם נכנסו לבר המשחקים ליד מקום בשם 'שיקגו פיצה' והתחילו לירות. לא יכול לומר לך מה היו הגילאים של האנשים, כי פשוט ברחתי לשירותים ונשארתי שם. כולם ברחו. לא ידעתי אם היורים עדיין באזור ומחפשים עוד קורבנות. כולם ניסו למצוא מקומות מסתור או שוטרים. ראיתי 6 גופות שנורו על הרצפה".


דריני ג'וקה, ניצול נוסף מהאירוע כתב בחשבון הטוויטר שלו: "היום הנורא בחיי, אני לעולם לא אקח שום דבר כמובן מאליו, החיים יכולים להסתיים בשנייה". מאליק ברנסון היה במסעדה סמוכה כשהירי החל סיפר גם הוא על האירוע ואמר: "אחד האנשים רץ פנימה כשהוא פצוע מירי. הם נעלו אותנו במסעדה".

 
היסטוריה של אלימות

פלורידה ידעה בשנים האחרונות מספר אירועי ירי קשים, שזעזעו את המדינה ואת ארצות הברית בכלל. ב-14 בפברואר השנה, נרצחו ביריות 17 בני אדם בבית הספר התיכון בפארקלנד, פלורידה. היורה, תלמיד לשעבר בבית הספר בשם ניקולס קרוז, נכנס לבניין בו מרוכזים תלמידי כיתות ט', הפעיל את אזעקת האש בבניין, וכאשר התלמידים והמורים החלו לצאת פתח באש. האירוע הוביל למחאה נרחבת נגד חוקי החזקת הנשק המקלים בארצות הברית, שכלל הפגנות ענק ואף שביתות תלמידים ברחבי המדינה. בחקירתו אמר היורה כי "קול" בראשו אמר לו "לשרוף, להרוג ולהשמיד".

אירוע ירי נוסף, מהקטלניים שאירעו בארצות הברית, התרחש בשנת 2016, אז נכנס עומאר מאטין למועדון הפולס באורלנדו, פלורידה ופתח באש לעבר המבלים במקום, הרג 50 מהם ופצע 58 נוספים, כשהוא מחזיק את באי המקום כבני ערובה במשך שלוש שעות עד שכוחות הביטחון פרצו למקום והרגו את מאטין במהלך קרב יריות. לאחר האירוע ארגון המדינה האסלאמית דאעש נטל אחריות על האירוע.