ההצבעה קרבה: בסוף השבוע הזה, שבועיים לאחר שהחלו להתפרסם טענותיהן של שלוש נשים שונות כי השופט ברט קוואנו, המועמד שלנשיא ארה"ב דונלד טראמפ לבית המשפט העליון, תקף אותן מינית, יידרשו הסנטורים האמריקאים סוף סוף לקבל החלטה, ולקבוע את גורלו של קוואנו, וככל הנראה גם של בית המשפט העליון האמריקאי. 

השאלה הנשאלת בשלב זה היא כיצד יבחרו הסנטורים? על פי דעתו של סנטור דמוקרטי, רוב הסנטורים הרפובליקנים "יעשו מה שהבית הלבן יגיד להם לעשות". בתוך כך, לפי המפה הפוליטית, הצפי הוא כי מרבית הסנטורים הרפובליקנים, המהווים את הרוב בסנאט (ביחס של 49-51), יתמכו במינוי קוואנו לבית המשפט העליון. מנגד, הסנטורים הדמוקרטים צפויים להצביע נגד קוואנו.

עם זאת, ישנם שלושה סנטורים רפובליקנים, סוזן קולינס, ליסה מורקובסקי וג'ף פלייק שמהווים כעת קולות מפתח, מאחר ואלו הודיעו כי לא החליטו עדיין כיצד יצביעו. קולותיהם המתנדנדים של קולינס, מורקובסקי ופלייק יכריעו את הכף, ויקבעו האם קוואנו ישמש שופט בבית המשפט, או לא. עקב זאת, סנטורים אלו יעמדו, ככל הנראה, עד לרגע ההצבעה תחת הלחץ העצום של מיץ' מקונל, מנהיג הרוב בסנאט. 
אם ירצו הסנטורים לראות רוב של שופטים רפובליקנים שמרנים בבית המשפט העליון, אלו יעדיפו לבחור לטובת קוואנו. כיוון שהרפובליקנים הם הרוב בסנאט, גם אם יעמדו כל הדמוקרטים בחזית מאוחדת נגד קוואנו ויצביעו נגדו, דבר שעדיין איננו בטוח לגמרי, ללא שינוי בעמדתם של שני רפובליקנים לפחות, הם לא יצליחו להדיח את קוואנו. 


קוואנו. צילום: רויטרס


אחת המתלוננות: "הם היו נעמדים כמו קרונות רכבת, ושם אונסים את הנערות בתורות"

כזכור, קוואנו מואשם על ידי שלוש נשים שונות כי במהלך השנים תקף אותן. ג'ולי סווטניק, האישה השלישית שהאשימה את קוואנו טענה כי המועמד לעליון היה חלק מקבוצת צעירים שנהגה להשתמש באלכוהול וסמי אונס כדי לתקוף מינית נשים שלמדו עמן במהלך מסיבות. סווטניק טענה כי היא הייתה קורבן לאחד האירועים האלו, ואף הגישה את הצהרתה על ידי עורך דין. 
"הם בדרך כלל התמקדו בנערות שהיו בודדות או ביישניות במסיבה, שהיו הפגיעות ביותר", היא אמרה וסיפרה כי השופט וחבריו היו משקים אותן באלכוהול, ואז "נעמדים כמו קרונות רכבת" ליד חדר צידי, שם היו אונסים את הנערות בתורות. "אני זוכרת באופן מפורש את תורי הנערים מחוץ למסיבות, מחכים לתור שלהם עם הנערה בחדר. אחד מהם היה ברט קוואנו", היא סיפרה והוסיפה כי בשנת 1982 גם היא הייתה קורבן לאירוע כזה ואמרה כי "בעת המקרה הייתי משותקת ללא הסכמתי ולא הייתי מסוגלת להיאבק בנערים שאנסו אותי. אני מאמינה ששמו לי סם בשתיה". 
בלייזי פורד, אחת המתלוננות נגד קוואנו. צילום: רויטרס


"ברט ניסה לקרוע ממני את הבגדים" 


כמו כן, ד"ר כריסטין בלייזי פורד, האשימה כי קוואנו כי תקף אותה מינית וסיפרה כי "זה היה בקיץ של שנת 82'. הכרתי את ברט וחבורתו בקאנטרי שבו ביליתי במשך הקיץ. אני וחברותיי הגענו, ברט וחבריו היו שם. עליתי למעלה לשירותים לקומה השנייה וכשהגעתי למדרגות האחרונות נדחפתי מאחורה בחוזקה על ידי ברט וחברו, וברט השכיב אותי בחזקה על המיטה ורכן מעליי"
"הוא היה עם חברו וחברו עודד אותו כל הזמן הזה. אני רציתי לצעוק, אך הוא שם את ידו על פי בחוזקה. התקשיתי לנשום, פחדתי שהוא יהרוג אותי בטעות. קיוויתי וייחלתי שיצילו אותי. ניסיתי להוריד אותו ממני אבל הוא היה כבד מידי. הוא ניסה לקרוע ממני את הבגדים אבל התקשה כי לבשתי בגד ים שלם מתחת. הוא היה מאוד שיכור. האמנתי שהוא הולך לאנוס אותי", הוסיפה. 
בשימוע שהתקיים אמש הכחיש קוואנו את כל המיוחס לו, וציין כי הוא לעולם לא תקף אף אישה. קוואנו, שדיבר בקול חנוק מדמעות, טען כי עושים לו "רצח אופי", שיפגע באמון הציבור באנשים טובים בעמדות ציבוריות. לטענתו מדובר במתקפה פוליטית מתוכננת נגדו, עליה אחראים הדמוקרטים, שלא מרוצים מממשל טראמפ.