הפיצוץ המסתורי שאירע ביולי האחרון, השמיד אולם צנטריפוגה במתקן הראשי של איראן להעשרת הגרעין. הרשויות האיראניות האשימו בכך את "אויבי המדינה" והבהירו חד משמעית: "הבניין ההרוס יבנה מחדש בלב ההרים". כעת, תמונות לווין חדשות שופכות אור על התכנון האיראני בעניין. 

צוות חוקרי ויזואליזציה של עיתון ה-New York Times, עקב אחרי הבניה באמצעות התמונות החדשות. לראשונה, נראו כניסות לבניה תת קרקעית, מתחת לרכס הרים מדרום למתקן נתנז, כ-140 מייל דרומית לטהרן. צוות העיתון האמריקאי עבד יחד עם מומחה לבקרת נשקים מקליפורניה, ג'פרי לואיס, שהסביר: "המתקן החדש ממוקם באזור בטוח יותר לצנטריפוגה, הוא ממוקם רחוק מן העיר, והרכס מאפשר התגוננות מפני תקיפה אווירית פוטנציאלית".

פיצוץ נשמע בתחנת הכוח אזרקהאן בעיר אחוושט בדרום מערב איראן

התקרית בחודש יולי לא הייתה היחידה שהובילה לחשיפת פערים נוספים בקרב בטיחותם של המתקנים באיראן, אלא גם המתקפה בחודש נובמבר האחרון, שהובילה לחיסולו של מדען הגרעין הבכיר, מוחסן פחריזאדה. שכן, איראן האשימה את ישראל כמו גם את ארצות הברית בשני האירועים.

המומחה לבקרת נשקים סיפר: "ניתן להבחין במה שנראה כמו שתי מנהרות כניסה לכל צד, משני צידי רכב גדול. החלל בין שתי הכניסות הוא רחב מספיק כדי להכיל מתקן בגודל זהה לבניין הרכבת הצנטריפוגה, אותו אחד שנהרס ביולי". 

בהתבוננות בתמונות הלווין שצולמו על פני חודשים, ניתן לעקוב אחר השינויים. לואיס הסביר: "הרמז העיקרי לכך, הוא ערימת הפסולת שנותרה מהחפירה שלא הוצגה בחודש יולי". הוא הוסיף: "איראן גם חיברה בין שני כבישים משני צדי הרכב, שעשויים להוביל לכניסה למנהרות החדשות". 

אליסון פושוני, מנתח תמונות מהמרכז לביטחון לאומי ושיתוף פעולה בינלאומי מאוניברסיטת סטנפורד האמריקאית, הצביע על סימנים מובהקים נוספים לכך שמתקיימות חפירות ליד ערימת הפסולת: "שבילי האדמה שנחפרו, הם בהירים יותר מהקרקע הקיימת". מנתחים נוספים טכנו כי נבנות מנהרות נוספות, מה שמצביע על עבודות במתחם התת קרקעי, שעשויות להיות נרחבות אף יותר משמעריכים.