מהומה בארמון: בית המשפט לביטחון המדינה הירדני גזר הבוקר עונש של 15 שנות מאסר עם עבודת פרך על באסם עוואדללה ועל השריף חסן בן זייד, בן משפחת המלוכה, אחרי שהורשעו בניסיון לערער את יציבות המדינה ובית המלוכה בפרשה שנקשרה לנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך עבדאללה השני.

בית המשפט קבע כי עוואדללה, לשעבר ראש לשכת ארמון המלוכה ושר הכלכלה, והשריף חוסיין, בן משפחת המלוכה ומנהיג של אחד השבטים המרכזיים במדינה, אשמים בעבירות של הסתה נגד בית המלוכה וניסיון לחתור תחת המלך.

"הוכח שהנאשמים קשרו קשר במסגרת פרויקט פלילי שנועד לעורר מרד. הם החזיקו בעמדות נגד המדינה וביקשו לעורר כאוס ומתיחויות בתוך המדינה והחברה", נאמר בהכרעת הדין שגזרה על השניים 15 שנות מאסר בפועל עם עבודת פרך. על השריף חוסיין נגזרו גם שנת מאסר וקנס של אלף דינר ירדני בשל שימוש בסמים.

מפקד הצבא הירדני, הגנרל שריף זייד בן־שאכר  (צילום: ויקיפדיה)
מפקד הצבא הירדני, הגנרל שריף זייד בן־שאכר (צילום: ויקיפדיה)

המזימה נחשפה באפריל האחרון, כאשר הנסיך חמזה, אחיו למחצה של המלך ויורש העצר לשעבר, הוכנס למעצר בית, בעוד שעוואדללה והשריף חוסיין נעצרו עם חשודים נוספים. ההליכים נגד השניים נמשכו, בעוד שהנסיך ובני משפחתו הועברו "לאחריותו של המלך".

על פי דיווח בוושינגטון פוסט, האירועים בממלכה ההאשמית היו קשורים לניסיונות של ממשל טראמפ לקדם את "עסקת המאה" על רקע הסתייגותו של המלך עבדאללה ולקרב בין סעודיה לבין ישראל. בעל הטור, דיוויד איגנשיוס, טען כי הנשיא טראמפ, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ויורש העצר הסועדי, מחמוד בן סלמאן, "לא פעלו להפיל את המלך, אבל הפעולות שלהם בהחלט החלישו אותו ועודדו את האויבים שלו".

עוד נטען בכתבה כי גורם מודיעיני אמריקאי לשעבר סיפר כי אחרי המעצרים בירדן, מיהרו נציגי המוסד והשב"כ לשלוח מסרים פרטיים לארמון המלוכה בעמאן ובהם הכחישו כל קשר למזימה לכאורה. "אלה לא אנחנו, זה מגיע מעלינו", נמסר משירותי הביון הישראליים, כאשר ההערכה של איגנשיוס הייתה שהם התכוונו לנתניהו.