ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, הביע צער על הכשלים בהתמודדות מול מאות השריפות שמשתוללות ברחבי המדינה, ובעיקר באי אוויה ובאזור אתונה. "היקף האסון משחיר את הלבבות של כולנו", אמר מיצוטקיס על רקע הביקורת הציבורית על אוזלת היד מול האסון הכבד. "אני מתנצל על חולשה כלשהי שהייתה קיימת. אני מבין את הכאב של האזרחים שלנו שראו את בתיהם או הרכוש שלהם עולים באש".

ראש הממשלה ציין כי השריפות הן תוצאה של התחממות כדור הארץ. "ברור שמשבר האקלים משפיע על כל כוכב הלכת, עם שריפות שבוערות במשך ימים", אמר. "זה ההסבר, אבל זה לא תירוץ או אליבי. עשינו כל מה שיכולנו, אבל במקרים רבים זה לא היה מאבק שווה כוחות מול הטבע".

מיצוטקיס הבטיח כי הממשלה תפעל לפצות את מי שאיבדו את רכושם. אחר הצהריים, הודיע משרד האוצר כי התושבים באזורים שנפגעו יקבלו סיוע כספי והלוואות כדי לתקן או לבנות מחדש את המבנים שנפגעו ופיצוי על פריטים שאבדו באש.

סגן השר להגנה אזרחית ולניהול משברים, ניקוס חרדליאס, עדכן היום כי בשמונת הימים הראשונים של החודש התרחשו 586 דליקות. "היינו צריכים להתמודד עם מזג האוויר החמור ביותר ב-40 השנים האחרונות", אמר. "אנחנו לא אומרים את זה, אלא המדענים. אנחנו ניצבים מול מצב ייחודי בכל ההיסטוריה של הלחימה באש".

לטענת חרדליאס, המדינה נערכה היטב לשריפות בשנתיים האחרונות ובמהלך המשבר הנוכחי נעשה שימוש ב-74 אמצעים אוויריים, בהם 67 כלי טיס ללחימה באש. "מכתב ההתפטרות שלי נמצא במגירה של ראש הממשלה כי כל יום אני מקבל החלטות שנוגעות לחיי אדם", אמר. "תמיד יש לי תחושת חובה ותמיד מילאתי אחרי האחריות שלי".

בתוך כך, ממשיכים כוחות הכיבוי המקומיים והזרים, בסיוע של מתנדבים מקומיים, להילחם בלהבות. היום פרצה דליקה נוספת בצפון האי אוויה, צפונית מזרחית לאתונה, ובעקבות זאת נדרשו תושבי הכפר אסמיניו לעזוב את בתיהם במהירות האפשרית.