המשטר הרוסי ממשיך לרדוף את אלכסיי נבלני: התביעה מאשימה את מתנגד המשטר הכלוא כי הארגון שהקים למאבק בשחיתות פגע בחירויות של אזרחי המדינה, עבירה שעלולה להוביל למאסר של שלוש שנים נוספות.

ועדת החקירות של רוסיה טוענת כי הקרן למאבק בשחיתות של נבלני - שהוצאה מחוץ לחוק לפני חודשיים אחרי שהוגדרה "ארגון קיצוני שפעילותו אסורה" - היוותה סוכנת מטעם גורמים זרים וכי היא הייתה קשורה "לעידוד אזרחים לבצע מעשים פליליים".

על פי התביעה, נבלני, יחד עם ראש הסגל שלו לאוניד וולקוב, מנהל הקרן איוון ז'דנוב, ואישים נוספים, הפיצו בעמודי הפייסבוק האישיים שלהם ובעמודים של הקרן קריאות לתושבי רוסיה להשתתף בעצרות בינואר האחרון, בניגוד לתקנות הקורונה.

"נבלני היה מודע לחלוטין מראש לאופי הבלתי חוקי של הצעדים המתוכננים בהקשר של המגבלות הקיימות ולחוסר ההסכמה של הרשויות להתיר את קיומם", אמרה סבטלנה פטרנקו מוועדת החקירות. "נבלני הבין שיש אחריות מנהלתית על השתתפות בעצרות בלתי מתואמות".

החקירה נפתחה בפברואר האחרון והיא נחשפה באופן פומבי בחודש אפריל. על פי החוק הפלילי ברוסיה, הרשעה בעבירה של יצירת ארגון ללא כוונת רווח שפוגע בחירויות ובזכויות של אזרחים רוסים עלולה להוביל למאסר של עד שלוש שנים, לקנס של עד 200 אלף רובל ולמגבלות תנועה.

נבלני נשלח במרץ האחרון למושבת עונשין כדי לרצות עונש של כשנתיים וחצי אחרי שהורשע בעבירת שחיתות. בנוסף, השלטון מנהל הליכים משפטיים נגד מקורבים לנבלני על ארגון עצרות בניגוד לתקנות הקורונה, בהן פרקליטתו של נבלני, ליובוב סובול, שעזבה את רוסיה בשבוע שעבר.