משפחתה של הלינה הצ'ינס, הצלמת שנהרגה בשוגג על סט הצילומים של הסרט "ראסט" באוקטובר האחרון, הגישה תביעה אזרחית נגד המפיקים, ובהם השחקן אלק בולדווין, שירה בה למוות, ונגד חלק מאנשי הצוות.

בתביעה, שהוגשה לבית המשפט בסנטה פה שבניו מקסיקו בשמם של הבעל מתיו ובנם בן ה־9, נטען כי התרחשו הפרות של נוהלי בטיחות על סט הצילומים וכי אילו הם היו נשמרים, אפשר היה למנוע את מותה של הצ'ינס.

אלק בולדווין מחוץ לבית המשפט בניו יורק (צילום: רויטרס)
אלק בולדווין מחוץ לבית המשפט בניו יורק (צילום: רויטרס)


מלבד בולדווין והמפיקים, התביעה כוללת גם את שמותיהם של האחראית על כלי הנשק האנה גוטיירז, האחראית על האביזרים שרה זאכרי ועוזר הבמאי דייב הולס, שנתן לבולדווין את האקדח הטעון. לפי כתב התביעה, "המפיקים עיגלו פינות" ו"בחרו לשכור את הצוות הזול ביותר שהיה זמין", כולל "אחראית נשק בלתי כשירה לחלוטין".

"אנחנו צריכים שהם (בני המשפחה) יקבלו פיצוי מלא, ושהאנשים שאחראים להתנהלות חסרת האחריות והחסכונית הזאת, שגרמה למוות חסר ההיגיון הזה, ייתנו דין וחשבון", אמר עורך הדין של המשפחה בריאן פאניש, שגם הציג סרטון שמשחזר לכאורה את האירועים על הסט.

התביעה הוגשה כאשר המשטרה בניו מקסיקו ממשיכה בחקירה הפלילית, כדי לגלות כיצד הגיע הקליע החי לאקדח הפעלולים ואם יש בסיס להעמדה לדין של המעורבים.

מטעמו של בולדווין נמסר בעקבות התביעה כי הוא "ממשיך לשתף פעולה עם החקירה, וכל טענה שאלק היה חסר אחריות היא מוטעית לחלוטין".