קרוב לחודשיים לאחר הטבח בבית הספר בטקסס פורסמו היום (חמישי) הסרטונים מתוך המצלמות במסדרונות, שהראו כיצד כוחות המשטרה התעכבו בעת שהחמוש רצח 19 תלמידים ושתי מורות בתוך הכיתות.

אתר החדשות של אוסטין, אמריקן סטייטמן, שידר ביום שלישי בערב 80 דקות מתוך מצלמות האבטחה ברחבי בית הספר בעיר יובלדי שתיעדו כיצד התוקף, סלבדור ראמוס (18), נכנס לבניין עם רובה סער וצועד במסדרונות בעת שהתלמידים ואנשי הצוות נמלטים למקום מחסה. בשלב מסוים נראה ראש של ילד מציץ מעבר לפינת המסדרון ואז בורח לאחור. ההקלטות כללו את הצרחות ואת קולות הירי.

שני שוטרים הגיעו למסדרון דקות אחרי החמוש, אולם נסוגו כשנשמעו קולות ירי. בהדרגה הגיעו עוד שוטרים ממשטרת יובלדי ואנשי סוכנויות אכיפת חוק נוספות, חלקם עם אפודי מגן וקסדות, אולם הם עמדו במשך דקות ארוכות, מביטים בטלפונים, מדברים ושולחים הודעות ובוחנים את תוכניות הבניין, כל זאת בעת שראמוס ממשיך לרצוח ילדים ומורות.

"במשך יותר משעה השוטרים התאספו במסדרון, ואז הגיעו נוספים. הם נשאו עשרות כלי נשק רבי־עוצמה, אקדחים, אפודים, קסדות, ציוד קרבי ומגינים", סיפר עורך האתר מאני גרסיה. "אחרי 77 דקות הווידיאו מראה את השוטרים פורצים לכיתה. יש יריות ואנחנו יודעים שהחמוש נורה למוות. ואז הסרטון מסתיים. מה שלא ראינו זה את השוטרים כשהבינו מה מניין הקורבנות בתוך הכיתות".

הצילומים הקשים עוררו מחדש את הזעם על תפקוד רשויות אכיפת החוק. ברט קרוס, שבנו עוזיה גרסיה (10) היה בין הנרצחים, הודה כי הצפייה בסרטונים הייתה "קורעת לב". "אנחנו חיים את זה מחדש בכל יום", אמר. "עכשיו גם ראינו מה היה בדיוק. אף אחד לא אומר לנו כלום, וזה לא מכובד".