נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הודיע אמש כי ארצו תגדיל רכישות של נפט וגז איראניים, זאת שבוע לאחר שנפגש עם מקבילו האיראני איברהים ראיסי, בפסגה בטהרן. 

חמינאי לפוטין בפסגת טהרן: "משבח את המדיניות הרוסית נגד ישראל"
שנתיים לאחר המבוכה: צפו בנקמה של ארדואן בפוטין

"טורקיה תגדיל את רכישות הנפט והגז הטבעי מאיראן", אמר ארדואן בראיון לטלוויזיה הממלכתית. הוא אף ציין כי היקף הסחר בין טורקיה לאיראן יגיע ל-30 מיליארד דולר בשנה. 

ראיסי מצידו הודיע כי ביקורו של ארדואן ישמש כנקודת מפנה בהרחבת הקשרים הבילטרליים. שני הצדדים חתמו על שמונה הסכמי שיתוף פעולה בנושאים שונים, ביניהם מתן תמיכה לסוכנויות כלכליות קטנות, ושיתוף פעולה בתחום הרדיו והטלוויזיה.

בראיון שהעניק ל-103FM, מנהל המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS אלוף (מיל') תמיר הימן אמר כי על אף הכול, השתתפותו של נשיא טורקיה רג'יפ ארדואן בפסגה לא מבטלת את ההתקרבות שלו למדינת ישראל.

"הוא תמיד היה חלק ממה שקרוי פורום אסטנה, הפורום שנועד לסנכרן את הלחימה בסוריה כנגד דאעש. טורקיה רוצה לייצר רצועת ביטחון באזור הכורדי ובצפון מערב סוריה. איראן ורוסיה תומכות במשטר ורואות ברצועת הביטחון הזאת פגיעה בריבונות הסורית, ולכן מתנגדים לכך. אני רוצה להזכיר עוד דבר אחד, ארדואן שמגיע לטהרן זוכר טוב מאוד מי היו הכוחות שניסו לצוד תיירים מערביים באיסטנבול לא מזמן. האיראנים סיכנו את התיירות הטורקית, הוא זוכר את זה, כך שיש שם מתיחות בין שני הצדדים האלה".