שר החוץ של סין, וואנג יי, מסר היום (ראשון) כי התמרון הצבאי שפתחה מדינתו בסוף השבוע האחרון סביב טייוואן הינו לגיטימי וחוקי, ונועד להגן על ריבונותה של סין ושלמותה הטריטוריאלית. עוד הוסיף וואנג יי כי טיוואן איננה חלק מארה"ב, וזו מתחכמת בשאלת טייוואן, שהיא בכלל חלק בלתי נפרד מסין, כך לדבריו.  

המתיחות באזור טייוואן: משרד החוץ של סין הכריז על שורת צעדים נוספים נגד ארה"ב
"יכול להוביל לעימות עם השלכות לא צפויות": סין פתחה בתמרון צבאי סביב טייוואן

סין ממשיכה בתרגיליה הצבאיים, שנכנסים ליומם הרביעי וככל הנראה האחרון, והודיעה כי תתמקד בתרגול תקיפות יבשתיות, ותקיפות אוויריות נרחבות, בתגובה לביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוס באיזור. הפיקוד הסיני האחראי על התקיפות הודיע בפלטפורמה ברשת חברתית כי הפוקוס יהיה על תרגילים באש חיה משותפת, ותקיפות אוויריות ארוכות טווח, מבלי לציין האם התרגילים מסתיימים. 

התרגיל הצבאי של סין באזור טייוואן (צילום: רויטרס)
התרגיל הצבאי של סין באזור טייוואן (צילום: רויטרס)

כזכור, סין החלה בתרגילים צבאיים באש חיה בשישה אזורים המקיפים את טייוואן, יום לאחר ביקורה של יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, ננסי פלוסי, במדינת האי, שעורר סערה. מדובר בתרגילים משותפים ימיים-אוויריים, ירי בתחמושת חיה ארוכת טווח במיצר טייוואן ושיגור של טילים קונבנציונליים מול החוף המזרחי של האי. בנוסף, טייוואן מסרה כי 21 כלי טיס מסין לפחות חדרו לשטח האווירי של המדינה.