הסופר סלמאן רושדי, שספרו "פסוקי השטן" עורר את זעמה של הקהילה המוסלמית, נדקר שלשום בניו יורק בזמן הרצאה שהעביר במכון צ'טאקוואה במערב מדינת ניו יורק. סוכנו סיפר כי הוא סובל מפגיעות חמורות בגופו: "סביר להניח שסלמאן יאבד עין אחד, העצבים בזרועו ניזקו וכך גם הכבד שלו".

לפיד האשים את איראן בתקיפת רושדי, ביידן גינה: "מתקפה מרושעת"
לאחר איומים על חייו: הסופר סלמאן רושדי נדקר בניו יורק  

באבק יצחקי, עיתונאי "איראן אינטרנשיונל", שוחח היום (ראשון) עם ענת דוידוב וגדעון אוקו בתוכניתם ב-103FM, והתייחס לאופן שבו האירוע נתפס באיראן: "ישנו באיראן חלק ששמח על דקירתו של רושדי, קיצוניים שקרובים למנהיג הרוחני חמינאי וגורמים כמו העיתון 'כיהאן' שמקורב אליו מאוד, שפרסם לאחר הדקירה כי 'צריך לנשק את היד של מי שעשה את זה ומקווים שבקרוב גם נוריד לו (רושדי) את הראש'".

הוא הזכיר את פסק ההלכה שהוציא בשנת 1989 אבי המהפכה באיראן חומייני, לאחר הסערה שעורר ספרו של רושדי 'פסוקי השטן': "אנשים שעברו כמוני את גיל 50 זוכרים את הסערה הגדולה, הענקית, שהייתה סביב זה, כשמנהיג של מדינה מוציא פסק הלכה על ראש של סופר בגלל ספר שהוא כתב בשם 'פסוקי השטן' שלפי דעתו הוא מעליב את האסלאם. הוציאו שלושה מיליון דולר רק על הראש של רושדי באיראן, ואחרי זה היו הרבה התקפות על משרדי ההוצאה לאור שהוציאו את הספר, אפילו הרגו את המתורגמן היפני שתרגם את 'פסוקי השטן' ואנחנו רואים שעדיין זה נמשך. אולי סלמאן רושדי חשב שאחרי 30 ומשהו שנה זה נגמר, אנחנו ראינו שלא".

"מי שעוקב אחרי העניינים בתוך איראן, יודע שרושדי לא ירד שם מהפרק. האנשים הדתיים שמאוד קרובים למשטר, ועדיין חושבים שחומייני הוא אימאם, בן אדם שהיה ישירות מתקשר עם אלוהים, וכשהוא אומר שצריכים להרוג את הבן אדם הזה והוא עוד לא מת, אז כנראה צריכים להוציא אותו, והאדם שעשה את זה, היה קרוב מאוד מבחינה אידאולוגית למשטר באיראן ולמשמרות המהפכה", ציין לסיום יצחקי בנוגע להלך הרוח במדינה הפרסית.