לפי נתוני דו"ח שפורסם אתמול (רביעי) על ידי הנציב העליון של האו"ם לענייני זכויות אדם, סין ביצעה "הפרות חמורות של זכויות אדם" נגד מוסלמים אויגורים (קבוצה אתנית טורקית ממרכז אסיה) באזור הצפון-מערבי שלה, שינג'יאנג, דבר שעלול להסתכם ב"פשעים נגד האנושות".

"נסכל כל פרובוקציה": כלי המלחמה האמריקאים שהובילו לתגובה חריפה מצד סין  
 
הדו"ח המפורט, בן 45 העמודים, נדחה מלהתפרסם שוב ושוב, ופרסומו היה נגד רצון סין. הדו"ח תיאר מעצר שרירותי ומפלה של חברי אויגורי וקבוצות מוסלמיות אחרות, בהקשר של "יישום אסטרטגיות נגד טרור ו"קיצוניות" של הממשלה. הוא מגיע ארבע שנים לאחר שוועדה של מומחי האו"ם הפנתה את תשומת הלב, באוגוסט 2018, ל"דיווחים אמינים" שלפיהם יותר ממיליון בני מיעוטים אויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים נכלאו במחנות בשינג'יאנג בגין "חינוך מחדש" ואינדוקטרינציה.
 
סין הכחישה בתוקף את ביצוע הפרת הזכויות. היא אמרה בעבר כי הקימה מרכזים כאלה כדרך להתמודד עם "קיצוניות" באזור, ומאז טענה כי "המתקנים נסגרו" - טענה שמשרד האו"ם אמר כי הוא לא יכול לאמת. על פי הדו"ח, "המדיניות והמנהגים המתוארים חצו את הגבולות, הפרידו משפחות וניתקו קשרים אנושיים, תוך גרימת סבל מיוחד למשפחות מיעוט אויגורי, קזחיות ושאר מיעוט מוסמלי, שהוחמר על ידי דפוסי הפחדות ואיומים על בני קהילת התפוצות שנואמים בפומבי"

ממשלת סין, שהתנגדה, כאמור, לפרסום הדו"ח, הגיבה במסמך בן 131 עמודים, כמעט פי שלושה מאורך הדו"ח עצמו, בו היא דחתה את הממצאים כ"מבוססים על הדיסאינפורמציה והשקרים שהופקו על ידי כוחות אנטי-סין".