שר החוץ האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר אמש במהלך מסיבת עיתונאים אותה ערך עם נשיא מקסיקו, כי תגובתה של איראן כלפי ההצעה האחרונה שהוגשה לה בנוגע להסכם הגרעין מהווה צעד אחורה וחתימה על הסכם בטווח הקרוב לא נראית באופק. ארה"ב ואיראן ניהלו משא ומתן דרך האיחוד האירופאי בנוגע לטיוטת הסכם שהוגשה על ידי הנציג העליון של האיחוד, ז'וזפ בורל, כאשר איראן הגישה את תשובה הראשונית באמצע החודש שעבר, וארה"ב הגיבה לאחר כשבוע.

איראן הציגה מזל"ט "המיועד לפגוע בת"א" וקראה לסבא"א: "אל תיכנעו ללחץ הישראלי"
באיראן ורוסיה זועמים על אירופה: "צועדת לכיוון של ישראל"

מוקדם יותר החודש איראן שלחה את תשובתה האחרונה, אותה כינה דובר מחלקת המדינה של ארה"ב כ"לא מועילה". בלינקן הוסיף כי איננו יכול להעריך מתי הסכם הגרעין יחודש, וביקר את איראן, ש"איננה רוצה או לא מסוגלת לעשות את מה שצריך על מנת שההסכם ייחתם", כך לדבריו.

כזכור, טהרן האיצה בוושינגטון להתחייב לסגור את כל חקירות הגרעין של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) על שרידי האורניום באתרים הלא מוכרזים, לפני שהיא תסכים להיעתר ולהוציא לפועל את החייאת הסכם הגרעין משנת 2015. עם זאת, בכיר בממשל האמריקאי ציין במהלך חודש אוגוסט כי איראן קיבלה את הצעת האיחוד האירופאי שנוסחה על ידי ז'וזפ בורל, ותוארה כ"נוסח הסופי" של ההצעה, מבלי להעלות דרישות נוספות הנוגעות לחקירות הנ"ל.