עשרת ימי האבל על מותה של המלכה אליזבת השנייה יגיעו מחר לסיומם בטקס הלוויה רשמי בנוכחותם של מנהיגים, מלכים ומיליארדי צופים מרחבי העולם, לפני שהמלכה תיטמן בכנסייה בטירת ווינדזור לצד בעלה, הנסיך פיליפ.

בוטלה הזמנתם של הארי ומייגן לאירוע רשמי לפני הלוויית המלכה אליזבת
היום שאחרי: איזו מורשת הותירה אליזבת השנייה וכיצד ייראה בית המלוכה?

ארונה של המלכה יועבר בשעה 12:44 (שעון ישראל) מאולם ווסטמינסטר בארמון הפרלמנט בתהלוכה לכנסיית ווסטמינסטר הסמוכה, כאשר המלך צ'רלס השלישי ובני משפחת המלוכה ילוו את הכרכרה ברגל. הארון מוצב במקום מאז יום רביעי, והציבור יוכל לעבור על פני הארון עד השעה 8:30 בבוקר.

טקס הקבורה הראשון של מלך אנגליה בכנסיית ווסטמינסטר מאז ג'ורג' השני ב־1760 - יחל בשעה 13:00 בצהריים וינוהל על ידי הדיקן של אולם ווסטמינסטר ד"ר דייוויד הויל.

הארכיבישוף מקנטרברי ג'סטין וולבי יישא דרשה, והמקהלות של כנסיית ווסטמינסטר ושל הכנסייה בארמון סנט ג'יימס ישירו את המזמורים.

עם סיום הטקס, שצפוי להימשך כשעה ורבע, תתקיים תהלוכה רגלית עם הארון שיונח על גבי עגלת תותחים בליווי של בני המשפחה, עובדי בית המלוכה ואלפי חיילים.

לאורך המסלול תעבור התהלוכה ליד האנדרטאות לזכר החיילים הנופלים בווייטהול, במגרש המסדרים של הפרשים המלכותיים, בשדרה המרכזית (המול), בארמון בקינגהאם ועד קשת וולינגטון, שנמצאת בין הייד פארק לגרין פארק.

לאחר מכן, יועלה הארון לרכב הקבורה, והשיירה המלכותית תצא בדרכה לטירת ווינדזור, כאשר בין השאר היא תעבור בהמרסמית' ובצ'יסוויק שלאורך הגדה הצפונית של נהר התמזה ומדרום לנמל התעופה הית'רו.

עם הגעתו לעיירה ווינדזור יעבור הארון בשדרה הארוכה המפורסמת שמובילה לטירה וייכנס דרך השער של חוות שאו, לפני שיגיע לכנסיית סנט ג'ורג'. בשעה 18:00 תתקיים תפילה, ולאחר מכן תיטמן המלכה בטקס פרטי באגף של הכנסייה לזכר אביה, המלך ג'ורג' השישי, ולצד בעלה, הנסיך פיליפ, שמת אשתקד. במקום גם קבורים הוריה של המלכה והאפר של אחותה, הנסיכה מרגרט.