מחאת החיג'אב נמשכה ברחבי איראן גם במהלך סוף השבוע, עם הפגנות סוערות ועימותים אלימים בכ־90 ערים ברחבי המדינה. בין היתר פרצו הפגנות במחוזות סיסטן ובלוצ'סטן בדרום־מזרח הרפובליקה האסלאמית. המפגינים זעקו שם ססמאות נגד משטר האייתוללות ומשטרת הצניעות.

"בלה צ'או" בפרסית: המנון "מחאות החיג'אב" באיראן

עיתונאי סעודי בכיר: "המשטר האיראני חלש"

ההפגנות נמשכו גם בלב טהרן, משם הופץ תיעוד ברשתות החברתיות של צעירים זועקים: "מוות לחמנאי". הפגנות נערכו אתמול גם בכ־150 ערים ברחבי העולם, מארה"ב ועד אוסטרליה, ניו זילנד וקוריאה הדרומית. במקביל להפגנות ברחבי איראן אירעה מתקפה על בסיס משטרה במחוז בלוצ'יסטן, שבה נהרגו 19 בני אדם, ובהם גם שני מפקדים במשמרות המהפכה.

מספר ההרוגים בהפגנות ברחבי המדינה הגיע עד כה לפחות ל־83 בני אדם, כאשר האלימות גברה בסוף השבוע והפילה קורבנות גם בקרב אנשי כוחות הביטחון, ובהם גם קצינים בכירים. אחד מהם הוא קצין בדרגת קולונל, בכיר במשמרות המהפכה בשם עלי מוסאווי, שנורה בחזה במהלך עימותים בין כוחות המשטר למה שהוגדר בסוכנות הידיעות האיראנית כ"גורמי טרור". האירוע התרחש בקרבת המסגד מכי בעיר זאהדאן, במזרח המדינה.

המחאה נגד המשטר באיראן (צילום: John MACDOUGALL / AFP)
המחאה נגד המשטר באיראן (צילום: John MACDOUGALL / AFP)

חמושים תקפו את מפקדת המשטרה בעיר, ולפי הדיווחים 19 אנשים נהרגו בעימותים בין הצדדים ועשרות נפצעו. מדובר באחת התקריות האלימות ביותר עד כה. במקביל, משרד המודיעין האיראני הודיע ביום שישי כי עצר עשרות אנשים והחרים חומרי נפץ במהלך ההפגנות. בהודעת המשרד נאמר גם כי נעצרו תשעה אזרחים זרים מגרמניה, מפולין, משוודיה וממדינות נוספות באירופה, באשמת הסתה לאלימות נגד השלטון.

בתוך כך, גורמי האופוזיציה ממשיכים להפיץ תיעודים מזעזעים מלב המהומות. אחד הסרטונים שתפס תשומת לב עולמית הוא תיעוד של אם אבלה בטהרן, שהחזיקה בידיה את תמונת בנה וצעקה: "הייתי אם חד־הורית וגידלתי את הבן שלי. הרגו אותו שלא בצדק וירו בראשו בצורה פחדנית.

"אומרים לי לשתוק, אך אני לא אשתוק. בני גר בשכונה זו כבר כמה שנים. מי שצילם את הסרטון - בבקשה תפיצו אותו בכל מקום. שכולם יידעו מה קרה לבן שלי. הוא הגיבור שלי. לכל מקום שאלך, מהדרום לצפון, אני אשא את התמונה של הבן שלי בגאווה ואספר לכולם שהיה גיבור".