מקורות, חברת המים הלאומית של ישראל, משתתפת בוועידת האקלים העולמית, הנערכת בימים אלה בשארם א־שייח' שבמצרים, במושב מיוחד בנושא המים. את המשלחת של מקורות מוביל סמנכ"ל ההנדסה בחברה יוסי יעקבי.

"לא אניח לנושא": הרצוג נכנס לוואקום הממשלתי בנושא משבר האקלים
הרצוג: "המזה"ת על סף אסון, ישראל נכונה להוביל את המאמץ למען חוסן אקלימי"

מקורות יצאה לוועידה במסגרת המשלחת הרשמית של ממשלת ישראל ומכון היצוא. בוועידת האקלים השנתית, שנפתחה ביום ראשון ותימשך שבועיים, משתתפים מנהיגי העולם ועשרות אלפי נציגי ממשלות, ארגונים אזרחיים, אנשי אקדמיה וכמובן הסקטור העסקי. במוקד הדיונים יעלו התחייבויות ופרויקטים, שמטרתם להיאבק בשינויי האקלים והפגיעה בסביבה.

"כשמדברים על ההשלכות של שינויי האקלים נושא המים תופס משמעות מאוד גדולה", אומר מנהל יחידת החדשנות במקורות, דודי בלסר, "כשנגמר המים אנשים נכנסים לפאניקה ומאבדים סבלנות. זה מה שקרה באירופה, שחוותה את הקיץ הכי חם זה 500 שנה. בנוסף, בארה"ב נהרות גדולים, כמו המיסיסיפי, מתייבשים. מצוקת המים זו תופעה שתלווה אותנו בשנים הקרובות", מוסיף בלסר, "אנו שומעים על כך דרך משלחות המגיעות ממדינות כמו איטליה, שמאזן המים שלהם שלילי זה המון שנים, וממדינות נוספות כמו ספרד אנגליה, גרמניה, ואפילו הולנד. מקורות וישראל בפוזיציה מאוד מעניינת, כי הצלחנו במדינה סמי מדברית לייצר מאזן מים חיובי, ואנו עושים זאת בדרך שהיא יעילה אנרגטית. בזמן שמדינות אחרות בעולם היו שאננות, הצלחנו לפתור את הבעיה על ידי הפקה של מים בדרך מלאכותית בצורת התפלה ומחזור שפכים לטובת החקלאות. בנוסף, יש לנו בישראל מערכת ניהול מים יעילה ומתקדמת, וזה מה שאנו מציגים לעולם".

בלסר מוסיף כי אחד הנושאים שבכוונתם להדגיש הוא ניהול חכם של מערכת המים הלאומית. "הייחודיות של מקורות היא גם בנושא הביג דאטה, הפקת מונים חכמים, וניהול הרשת בצורה דיגיטלית כדי לתפעל את המערכת בצורה יותר יעילה. זה מאוד משמעותי בגלל הצורך ההולך וגובר בייצור מלאכותי של מים, כי מדובר בתהליכים שצורכים המון אנרגיה, ויש לנו את הכלים לסייע גם בתחום הזה".