בארה"ב ממשיכים לספור את קולות המצביעים בבחירות אמצע הכהונה במדינה. למרות שאין עדיין תוצאות סופיות לגבי איזו מפלגה תשיג את הרוב בבית הנבחרים ובסנאט, דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הודיע היום (רביעי) כי "לא משנה מה יהיו התוצאות בבחירות האמצע, הן לא ישפרו את ההידרדרות ביחסים בין מוסקבה לוושינגטון".

בתוך כך, פסקוב הכחיש את הטענות לפיהן רוסיה התערבה בבחירות האמצע במדינה. בנוסף, התייחס לניסיון להאריך את אמנת "סטאר"ט החדש " בין המדינות לצמצום הנשק הגרעיני, ואמר כי "מוקדם עדיין לדבר על כך". זאת, לאחר שמחלקת המדינה האמריקאית הודיעה כי ארה"ב ורוסיה ייפגשו בקרב כדי לדון באפשרות לחדש את הבדיקות במסגרת האמנה. דובר מחלקת המדינה, נד פרייס, הצהיר כי "הסכמנו שהוועדה המייעצת תוכל להיפגש בעתיד הקרוב".

הכור הגרעיני הצף של רוסיה  (צילום: רויטרס)
הכור הגרעיני הצף של רוסיה (צילום: רויטרס)

בחודש אוגוסט האחרון הודיעה רוסיה על השעיית הבדיקות המתוכננות של ארה"ב באתריה הצבאיים, במסגרת האמנה, והדגישה כי "מדובר בתגובה לסנקציות האמריקאיות". האמנה שנחתמה בשנת 2010, נועדה כדי להגביל את ארסנל הגרעין של שתי המעצמות, לכך שלא יעלה על 1,550 ראשי נפץ גרעיניים לכל אחת מהמדינות.

כזכור, ב"וול סטריט ג'ורנל" האמריקאי דווח השבוע כי בחודשים האחרונים היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, השתתף בשיחות חשאיות עם פקידים בכירים בממשל הרוסי במאמץ להפחית את הסיכון להרחבת המלחמה באוקראינה גורמים אמריקאים מסרו כי "השיחות נועדו גם להזהיר את מוסקבה מפני שימוש בנשק גרעיני או נשק אחר להשמדה המונית".

על פי הדיווח, סאליבן שוחח עם יועץ הקרמלין, יורי אושקוב, ומזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, ניקולאי פטרושב. זאת, לאחר שפורסם על מגעים בדרגים גבוהים, בין פקידים אמריקאים ורוסים בחודשים האחרונים, שכן וושינגטון התעקשה שיתקיימו שיחות בין מוסקבה וקייב על סיום המלחמה במזרח אירופה.