בארה"ב ממשיכים היום (רביעי) לספור את קולות המצביעים בבחירות אמצע הכהונה במדינה. עד שיהיו תוצאות סופיות ויהיה ניתן לדעת איזו מפלגה קיבלה את הרוב בבית הנבחרים ובסנאט, ניתן כבר לדעת בחלק מהמדינות, מי יהיו נציגיהן בבית הנבחרים לשנתיים הקרובות. בעוד שבישראל אולי תולים תקוות בהצלחת המפלגה הרפובליקנית, שתי נציגות דמוקרטיות, הידועות בדעותיהן האנטי-ישראליות, ימשיכו לכהן בבית הנבחרים האמריקאי.

בתוך כך, הנציגות הן אילהאן עומר ורשידה טליב, שהצליחו לנצח בתוך המחוזות אותן הן מייצגות בבחירות האמצע, וימשיכו בכהונתן בבית הנבחרים. עומר, אמריקאית ממוצע סומלי, זכתה במושב לזכות המפלגה הדמוקרטית, כנציגה מטעם המחוז החמישי של מדינת מינסוטה, כאשר ניצחה את המועמד, הרפובליקנית, סיסלי דייוויס, וגרפה 75% מהקולות.

טליב, אמריקאית שנולדה למהגרים פלסטינים, הצליחה לזכות גם היא במושב לזכות המפלגה הדמוקרטית, כנציגה של המחוז ה-12 במישיגן, לאחר שניצחה את המועמד הרפובליקני סטיבן אליוט וגרפה 74% מהקולות. בתוך כך, עומר צייצה בחשבון הטוויטר שלה וכתבה כי "במינסוטה אנחנו לא רק מקבלים בברכה פליטים, אנחנו מחזירים אותם לקונגרס".

בניין הקונגרס האמריקאי (צילום: רויטרס)
בניין הקונגרס האמריקאי (צילום: רויטרס)

מנהיג המועצה הפלסטינית-אמריקאית, מאהר עבד אל קאדר התייחס לתוצאות, ואמר כי "ההצלחה בבחירות אלו היא המשך העבודה שמבצעים עשרות מנהיגי קהילה בתמיכה במועמדים, והמשך להצלחות הרצופות שהושגו על ידי המועצה. אלו תוצאות של עבודת הקהילה, שהחלה לפני שנים  במטרה להתמקד בהכנת המועמדים התומכים בסוגיות של הקהילה הפלסטינית, על ידי עבודה על הקמפיינים שלהם ובתמיכה הכלכלית בהם". כמו כן, הוא ציין כי "לפני שש שנים לא היו תומכים בעניין הפלסטיני בקונגרס האמריקאי, וכעת המספר קפץ, הודות למאמצים שלנו".

כזכור, בשנת 2019 פרצה סערה פוליטית בישראל ובארה"ב, לאחר שבישראל רצו לאסור על ביקורן של חברות הקונגרס התומכות בארגוני ה-BDS. לאחר שטליב הגישה בקשה לשר הפנים דאז, אריה דרעי, אושרה כניסתה לישראל מסיבות הומניטריות. גורם מדיני ציין בנושא כי "טאליב נאלצה להיכנע לתנאים שהציבה ישראל מראש".