המודיעין הבריטי העריך הבוקר (ראשון) רוסיה לא צפויה להשיג הצלחות גדולות בשדה הקרב בחודשים הקרובים, ועל כן שמירה על שתיקה ציבורית בקשר למלחמה באוקראינה צפויה להיות קשה יותר עבור הקרמלין. 

אחרי הגבלת מחיר הנפט: רוסיה מאיימת על העולם - וכך הגיב זלנסקי

עוד דווח כי סקרים מצביעים על כך שהתמיכה הציבורית הרוסית ב"מבצע הצבאי המיוחד" ירדה באופן משמעותי. זאת, בהסתמך על כלי תקשורת רוסי עצמאי שטען גישה לנתונים על ידי שירות ההגנה הפדרלי לשימוש פנימי, אשר הצביעו על כך ש-55 אחוזים מהרוסים בעד שיחות שלום עם אוקראינה. בעוד 25 אחוז בלבד טענו כי הם בעד המשך הלחימה. 

תוצאות אלו תואמות סקר נפרד שנערך באוקטובר 2022 שבו 57 אחוז מהנשאלים ציינו כי הם בעד שיחות שלום. לצורך השוואה, באפריל 2022, כ-80% מהרוסים טענו שהם תומכים במבצע. זאת, למרות מאמצי השלטונות הרוסיים לאכוף שליטה נרחבת במידע, כאשר הסכסוך הפך למוחשי עבור אזרחים רבים מאז "הגיוס החלקי" שהחל בספטמבר. 

רוסיה תקפה באוקראינה באמצעות מל"טים איראנים. צילום: רויטרס

בסוף השבוע האחרון, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הצהיר כי "הסירוב של המערב להכיר בשטחים המסופחים מקשה על שיחות השלום". זאת, לאחר שנשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, ציין כי הוא היה מוכן להיפגש עם מקבילו הרוסי, ולאחר שהקרמלין הצהיר כי רוסיה פתוחה לשיחות משא ומתן.

דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב, הדגיש כי "פוטין נשאר פתוח לשיחות, שמטרתן להבטיח את האינטרסים של רוסיה. אך מוסקבה בהחלט לא מוכנה לקבל את התנאי האמריקאי. מה הנשיא ביידן אמר בעצם? הוא אמר שהמשא ומתן אפשרי רק לאחר שהצבא הרוסי יעזוב את אוקראינה". ההודעות משני הצדדים הדגישו כי חידוש שיחות המשא ומתן לא נמצא על הפרק.