המערכת הפוליטית עדיין סוערת לאחר ההחלטה של בג"ץ כי אריה דרעי אינו כשיר לכהן כשר בממשלה. במקביל, גם כלי תקשורת ברחבי העולם סיקרו בהרחבה את הדרמה הפוליטית בישראל, תוך שהם מתייחסים באריכות לרפורמה המשפטית שאותה הציג שר המשפטים, יריב לוין, ולהשפעה של ההחלטה על הקואליציה של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ב"גרדיאן" הבריטי נכתב כי "הפסיקה של בית המשפט הגיעה על רקע השינויים המפליגים שהציעו בקואליציה לעשות במערכת המשפט המדינה. המבקרים טוענים כי השינויים העומדים על הפרק יכניסו יותר מדי כוח לממשלה ויחלישו את בית המשפט העליון, כאשר התומכים טוענים כי הרפורמה תתקן את חוסר איזון הכוחות בין הרשויות".

עוד נכתב כי "נתניהו יצטרך כעת להחליט האם הוא מקיים את פסיקת בית המשפט ומפטר את בעל בריתו דרעי, או מתריס כנגד מערכת המשפט. ראשי המפלגות בקואליציה אמרו כי הפסיקה לא מכבדת את הבוחרים לאחר הבחירות ב-1 בנובמבר ונשבעו לפעול בכל דרך חוקית העומדת כנגד דחיית ההחלטה של בית המשפט לתיקון העוול והנזק החמור שנגרם לבחירה הדמוקרטית וריבונות העם".

ברשת CNN כתבו כי ההחלטה של בג"ץ נגד השר דרעי, מגיעה על רקע חוסר היציבות הפוליטית בישראל בשנים האחרונות. "נתניהו שהושבע לראש הממשלה בפעם השישית, נותר הדמות הדומיננטית בתקופה של כאוס פוליטי, כאשר ממשלתו היא הימנית ביותר בתולדות ישראל". עוד נכתב כי "אם דרעי יסרב להתפטר או שנתניהו יסרב לפטר את דרעי, עלול להיווצר משבר חוקתי בין הממשלה למערכת המשפט".

כמו כן, ב-BBC נכתב כי "בית המשפט העליון בישראל קבע כי שותף מרכזי בקואליציה של ראש הממשלה נתניהו אינו יכול לכהן בגלל ההרשעה האחרונה שלו. השופטים קבעו כי מינוי של דרעי הוא בלתי סביר. ההחלטה מחמירה את ההתנגשות בין הממשלה החדשה למערכת המשפט כולה". כמו כן, באתר גם התייחסו לתגובתו של ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, וציטטו אותו בעודו אומר "אם דרעי לא יפוטר, אנו עומדים בפני משבר חוקי חסר תקדים".

ברשת "אל-ג'זירה" הלכו צעד אחד רחוק מדי, ובחנו אילו תרחישים אפשרים כעת, לאחר ההחלטה של בג"ץ. באתר נכתב כי "ההחלטה שלחה מסרים על עתיד הקואליציה ותחריף את הסכסוך בין הרשות המבצעת לרשות השופטת. במישור המדיני, להחלטת בית המשפט העליון יהיו השלכות על הזירה הפוליטית בישראל ותגרום למלחמה עזה נגד מערכת המשפט מצד הממשלה ומלגות הימין, שכן המלחמה לא תוגבל רק לרפורמה שאותה הציג השר לוין"