ככל שמתקרב יום השנה למלחמה באוקראינה, כך מתקרב גם הרגע של ההחלטה החשובה מכולן מצידן של מדינות המערב - האם ארה"ב ואירופה יתנו ללחימה להימשך כמבוי סתום וללא פריצת דרך משמעותית, או האם הן בכל זאת יספקו לקייב סיוע צבאי מספק על מנת שזו תוכל לנצח במלחמה העקובה מדם. 

אוקראינה שמה עין: מה כל כך מיוחד בטנק ה"לאופרד" הגרמני?
הקרמלין בפאניקה? בכיר רוסי: "אם נפסיד במלחמה - עשויה לפרוץ מלחמה גרעינית"

מדובר בבחירה אסטרטגית, שאולי לא נאמרת מפורשות, אך היא מתנוססת באוויר, עם פגישתן המחודשת של בעלות בריתה של אוקראינה בבסיס חיל האוויר רמשטיין שבמערב גרמניה. 

"קבוצת ההגנה" של אוקראינה כוללת בתוכה 50 מדינות, את שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין, גנרל מארק מילי, יו"ר המטות המשולבים בצבא ארה"ב, ועוד. החלטותיהם יקבעו את תנאי המלחמה מצידה של אוקראינה להמשך החורף ולאחריו. 

האוקראינים אמנם מנהלים מאבק הרואי וכובשים מחדש שטחים שרוסיה תפסה בתחילת המלחמה, אך האמת המרה היא שנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לא מראה שום סימנים להרפות אף על פי התבוסות המשפילות שצבאו סופג בשדה הקרב. פוטין מוציא את תסכולו על ידי הטלת טילים על בנייני מגורים, כאשר לפחות 40 הרוגים כבר נרשמו בהפצצה של בניין בדניפרו בשבוע שעבר. העברתן של סוללות פטריוט אמריקאיות לקייב תיקח עוד שבועות אם לא חודשים רבים, כאשר חיילים אוקראינים מתאמנים על הפעלת המערכות בעת הזו באוקלוהומה. 

רוסיה מצידה מתכוננת, אולי, למתקפה נוספת, כך לפי המכון לחקר המלחמה הפועל בוושינגטון, שהזהיר כי מוסקבה "מתכננת מהלך אסטרטגי החלטי בששת החודשים הקרובים", זאת על מנת להשתלט על מחוז לוהנסק במזרח. רוסיה מתכננת להגדיל את הכוח הצבאי שלה מ-1.3 ל-1.5 מיליון חיילים, ולהחזיר לעצמה את יכולתה לייצר נשק. לאבדות הרוסיות בחזית אין משמעות עבור פוטין, כיוון שככל שהלחימה נמשכת, הוא מאמין כי הוא עדיין יכול לצאת מהקונפליקט כשרוב שטחה של אוקראינה בידו, למרות הסיוע המערבי. 

בקשתה הדחופה של אוקראינה ממדינות המערב כי אלה יספקו לה טנקים מתקדמים, כאשר הדגש הוא על טנק ה"לאופרד" הגרמני, והעיכוב במסירתם, ממחישות את גודל הבעיה. החשש בבית הלבן הוא מהסלמת המצב, אבל מכל מקום, אין סיבה אסטרטגית לספק לקייב מספיק נשק על מנת להאריך את הלחימה בעוד חודשים רבים ללא סיכוי לנצח. האסטרטגיה האופטימלית היא להסיר את המגבלות שהטילה ארה"ב על אוקראינה על האופן שבו היא מנהלת את המאבק.

מכל מקום, קיפאון ארוך של מצב הלחימה באוקראינה יעניק לרוסיה את היכולת לאיים על שכנותיה באירופה עוד שנים רבות, דבר שיעלה לארה"ב ולמערב בעתיד הרבה יותר מהמתרחש כרגע.