שגריר איראן באו"ם שלח מכתב למזכ"ל האו"ם ובו הצהיר כי "החקירה הראשונית שקיימנו העלתה כי ישראל אחראית על המתקפה במפעל השייך למשרד ההגנה באספהאן", כך דווח הבוקר (חמישי) בסוכנות הידיעות הרשמית של הרפובליקה האסלאמית אירנ"א. זאת, לאחר שאמש סוכנות הידיעות "נור ניוז" דיווחה על כך שהכב"מים והתחמושת ששימשו לתקיפה, הוכנסו למדינה בידי ארגון ביון זר.

במכתב הרשמי, נכתב כי "ב-28 בינואר בשעה 23:30 (שעון מקומי) נעשה ניסיון לפתוח במתקפת טרור נגד מתחם סדנאות של משרד ההגנה האיראני בעיר אספהאן באמצעות שלושה כלי טיס. למרבה המזל, מערכות ההגנה האווירית הצליחו ליירט אותם ולהפיל שני מל"טים, ולמעשה סיכלה את המתקפה. מחקירה ראשונית עולה כי המשטר הישראלי היה אחראי לניסיון התוקפנות הזה".

"המשטר הישראלי ממשיך להפר את החוק הבינלאומי באמצעות איומים בכוח נגד התשתית הקריטית של איראן, לרבות מתקני הגרעין למטרות שלום. ההתנהגות העוינת הזו באה לידי ביטוי בהצהרות הפרובוקטיביות של הנשיא יצחק הרצוג, שבמהלך ביקורו בבריסל הכריז שעל נאט"ו לנקוט עמדה תוקפנית נגד איראן באמצעות סנקציות כלכליות, משפטיות, פוליטיות ואף להרתיע אותה בצורה צבאית".

כמו כן, השגריר האיראני באו"ם גם התייחס לריאיון שערך ראש הממשלה נתניהו ל-CNN. לדבריו, "ראש הממשלה הודה במעורבותה של ישראל בפעולות חבלה וטרור באיראן. הוא הצהיר כי 'ישראל נוקטת בפעולה נגד פיתוח נשק מסוים', והוסיף כי 'אני אף פעם לא מדבר על פעולות ספציפיות".

"לאור ההשלכות ההרסניות של הפעילות הזדונית המתמשכת נגד המשטר הישראלי באזור, במיוחד האיום של ישראל להשתמש בכוח נגד התשתית הקריטית ומתקני הגרעין שנועדו למטרות שלום, על מועצת הביטחון של האו"ם למלא את אחריותה על פי האמנה ולגנות את הצהרותיה של ישראל המעוררות מלחמה וטרור. פעולות אלו מהוות איום חמור על השלום והביטחון האזורי והבינלאומי. כמו כן, על מועצת האו"ם לדרוש מהמשטר הישראלי לציית לחוק הבינלאומי ולהפסיק את התוכניות המסוכנות והזדוניות באזור. הרפובליקה האסלאמית של האו"ם שומרת לעצמה את הזכות הלגטימית להגן על ביטחונה הלאומי ולהגיב בנחישות לכל איום של המשטר הישראלי".

פיצוץ במחסן נשק באיראן (צילום: רשתות ערביות)
פיצוץ במחסן נשק באיראן (צילום: רשתות ערביות)

כאמור, סוכנות הידיעות האיראנית "נור ניוז" דיווחה אמש כי הכטב"מים והתחמושת ששימשו לתקיפה במפעל הנשק באספהאן הוכנסו לאיראן על ידי "קבוצות כורדיות אנטי-מהפכניות שבסיסן באזור כורדיסטאן העיראקית". על פי הדיווח, הקבוצות נעזרו בסוכנות ביון זרה, שסיפקה את החלקים של כלי הטיס, והכניסה אותם לתוך גבולות הרפובליקה האסלאמית דרך איש קשר. עוד נמסר, כי החלקים והחומרים הורכבו בבית מלאכה "מאובזר היטב על ידי כוח אדם מיומן".

ביום שני האחרון, דיווח העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל", מפי גורמים המעורים בפרטים, כי "תקיפת המפעל הצבאי באיראן בוצעה על ידי רחפנים ישראלים, וכי המפעל נועד לייצור כלי נשק מתקדמים". עוד נמסר כי במתקפה הצליחו לפגוע בארבעה אזורים שונים באופן מדויק. על פי תמונות לווין מהאזור, נראה כי למרות שהאיראנים תיארו את הנזק כקל בלבד, המשימה "הוכתרה כהצלחה".

גורמים איראנים מסרו בסמוך לתקיפה, כי "המדינה סיכלה ניסיון תקיפה של שלושה מטוסי קוואדקופטר קטנים שכוונו למפעל תחמושת בעיר איספהאן, ממש בסמוך לאתר השייך למרכז לחקר החלל של איראן. איראן אמרה כי ההגנה האווירית שלה הפילה את אחד המל"טים, בעוד שני האחרים התפוצצו מעל המחסן וגרמו נזק קל לגג המבנה. שר החוץ האיראני, חוסיין אמיר-עבדולהיאן, כינה את הפיצוץ "תקיפה פחדנית".