בצל המחאות בישראל נגד הרפורמה המשפטית, העיתון הלבנוני "אל-אח'באר", המזוהה עם חיזבאללה, הקדיש הבוקר (שלישי) את שער העיתון לראש הממשלה בנימין נתניהו, תחת הכותרת "המשחק של ביבי - המשבר בישראל נמשך". כמו כן, בעיתון התייחסו באריכות על המחאות, ועל השסע בין המחנות הפוליטיים.

בעיתון הלבנוני נכתב כי "ההפגנות הסוערות ביום ראשון בלילה בישראל היו רק דוגמא למה עלול להוביל הפילוג שקיצר את המחלוקת ארוכת השנים בין השבטים בישראל. זאת, בעקבות ההסלמה, הוונדליזם, הפיגועים ששטפו את רחובות הערים המרכזיות, והגעתם של המפגינים לרחוב עזה בירושלים, מרחק מטרים ספורים ממעונו של ראש הממשלה, בזמן שבכירים במשטרה הביאו את דאגתם מ'אובדן שליטה'".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

"בבוקר יום שני, ועדת החוקה סיימה להצביע על הנוסח 'המרוכך' של הצעת החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים, והכינו אותה לקריאה שנייה ושלישית במליאה. תוך שעות ספורות, ישראל הייתה משותקת לחלוטין. ההתסדרות הצטרפה למחאות, בהחלטה שנראתה כמו פצצת מצרר. הצטרפותן של מוסדות אלו לשביתה, באה במקביל להסלמה הרותחת ברחוב הישראלי, בעוד שממשלת נתניהו נראתה חסרת שליטה ומבולבלת", הוסיפו בעיתון.

"נתניהו העניק לישראלים זריקת עידוד בכך שנראה כמו צעד אחורה, לאחר העובדה שהקרע בחברה הישראלית הגיע לרמות מסוכנות. אולם, הזריקה אולי העניקה רק זמן קנייה נוסף במטרה להעמיק את שליטתו במוסדות המדינה והידוק האחיזה".

המחאה נגד הרפורמה המשפטית בכביש איילון (צילום: אבשלום ששוני)
המחאה נגד הרפורמה המשפטית בכביש איילון (צילום: אבשלום ששוני)

גם בשבוע שעבר, העניק העיתון את הידיעה הראשית לראש הממשלה. במאמר שהוקדש להשפעותיה של חקיקת הרפורמה, נכתב כי "מיום ליום גוברת המתיחות בין ישראל לארה"ב, ומתריעים מפני אפשרות להגיע למשבר דומה שאירע לאחר מלחמת יום כיפור בשנת 1973. למרות שהנתונים העדכניים מצביעים על כך ששני הצדדים עדיין מסוגלים להתאים ביניהם את העמדות, ארה"ב דוחפת להתערבות גדולה יותר על מנת לבלום את צעדיה של ממשלת ישראל. ההתערבות מונעת מהפעילות הפשיסטית השוררת בישראל בתקופה האחרונה, ועל רקע האיומים לפגיעה באינטרסים האמריקאים".

בעיתון גם התייחסו בהרחבה להשפעת החקיקה על היחסים המדיניים עם ארה"ב. לטענת המאמר, "למרות שהביקורת האמריקאית על ישראל עדיין חסרת שיניים, היא מאפשרת לכל אחד להיות עד ולצפות לגרוע מכל, במידה וישראל לא תיסוג ממסלולה. כתוצאה מכך, מה שמתרחש בישראל אינו מכשול או תחנה בחייה של הישות הציונית, אלא צומת דרכים שעלולה להביא להידרדרות ביחסים עם ארה"ב. גם אם המשבר יטופל בזמן, הממשלה הפשיסטית לא תהסס להתכונן לעימות חדש בעתיד, שיפגע שוב באינטרסים האמריקאים, מה שאומר שההתנגשות הבאה עם וושינגטון בלתי נמנעת".