הדלפת הענק מהפנטגון: לאחר שדווח כי אזרח אמריקאי הוא החשוד בהדלפת המסמכים המסווגים, "הניו יורק טיימס" דיווח היום (חמישי) כי קובץ חדש של 27 עמודים דלף לרשת, ובו עדויות על החדירה של סוכנויות המודיעין האמריקאית למנגנון הביון הרוסי ועדויות על מאבקים פנימיים בין גורמי הביטחון השונים ברוסיה. כמו כן, המסמכים נותנים עדות על כך שברוסיה הסתירו את מספר ההרוגים האמיתי במלחמה, ומובאים פרטים על פגישה שנערכה בין הנשיא, ולדימיר פוטין, שר ההגנה סרגי שוויגו, ומנהיג "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין.

על פי הדיווח, המסמכים מעידים כי התרחשו חילופי האשמות בין סוכנויות הביטחון השונות ברוסיה, כולל שירות הביטחון הפדרלי (FSB) ומשרד ההגנה הרוסי, בכל הנוגע למספר הנפגעים במלחמה באוקראינה. כך עולה, כי ה-FSB פקפק בהודעת משרד ההגנה על מספר הנפגעים, כאשר גורמים רשמיים טענו כי המשרד כלל לא ספר את ההרוגים והפצועים בקרב המשמר הלאומי, המיליציה הפרטית "כוח וגמר", וכוחות שהוצבו על ידי רמזן קדירוב, נשיא צ'צ'ניה.

וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)
וולדימיר פוטין (צילום: רויטרס)

עוד נכתב במסמך, כי "ה-FSB חישב את מספר ההרוגים והפצועים במהלך הקרבות, אשר הגיע ליותר מ-110 אלף". זאת, לאחר שפקידים אמריקאים העריכו בעבר את מספר האבדות בקרב הרוסים בכ-200 אלף. מהמסמך עולה, כי נכון לחודש פברואר האחרון, הרוסים ספגו בין 189,500 לכ-223 אלף נפגעים וכ-43 אלף הרוגים. כמו כן, המסמך טוען כי בצד האוקראיני נפגעו בין 124 אלף ל-131 אלף בני אדם, ו-17,500 נהרגו במהלך המלחמה.

כמו כן, המסמכים מספקים פרטים על הפגישה המיוחדת שנערכה בין פוטין, שוויגו ופריגוז'ין ב-22 בפברואר. זאת, לאחר שפוטין ניסה לפתור את הסכסוך האישי שאירע בינו לבין ראש "כוח וגנר". לפי המסמכים שדלפו, "הפגישה עסקה כמעט בוודאות, לפחות בחלקה, בההשמות הפומביות של פריגוז'ין ולמתח שנוצר עם שר ההגנה.

קבוצת ''וגנר'' במלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)
קבוצת ''וגנר'' במלחמה באוקראינה (צילום: gettyimages)

בהמשך, דיווח "הניו יורק טיימס", כי לפי המסמכים, רוסיה לא הצליחה לשבש את הזרימה המסיבית של הנשק והציוד ממדינות המערב לאוקראינה, מאז תחילת המלחמה, וכי "גם אם הצבא הרוסי ירצה, הוא לא יוכל לשנות את זה בקרוב". בנוסף, נכתב כי "המהלך החצי השנה הקרובה, האתגרים הכלכליים של רוסיה ויכולותיה הקונבנציונליות השפלות יעכבו עוד יותר את מאמציה".

כאמור, מוקדם יותר היום, דיווח הוושינגטון פוסט כי אזרח אמריקאי, שעבד בבסיס צבאי, הוא חשוד ככל הנראה בהדלפת המודיעין שחשפה שורה של הערכות מודיעין דרמטיות של ממשלת ארה"ב. על פי הדיווח, אותו אזרח הוא "חובב נשק צעיר וכריזמטי", שחשף מסמכים מסווגים מאוד עם קבוצה של מכרים רחוקים שחיפשו חברה בתקופת מגפת הקורונה.