הפריימריז בארצות הברית נמשכים, והמפלגה הדמוקרטית קיימה היאספות במדינת נבאדה והבטיחה להילרי קלינטון, מי שבתחילת המירוץ נראתה כמועמדת בטוחה שתשייט לעבר המועמדות ללא מכשולים, את הניצחון שהיא כל כך נואשת לו לאחר ההפסד בניו המפשייר והניצחון הגבולי באיווה. נבאדה, מדינה שמרנית יחסית שלא כניו המפשייר, נמצאת במערב ארצות הברית ולא במקור הכוח של ברני סנדרס, אשר מסתמן כהפתעה הגדולה בפוליטיקה האמריקאית, מאז שהסנטור השחור הצעיר מאילינוי, ברק אובמה, הביס את קלינטון בפריימריז ב-2008.



למרות נקודת פתיחה זו, גם כאן, כמו בכל הקמפיין הנוכחי, הדרך של קלינטון קשה יותר ממה שציפו בהתחלה. אמנם היא ניצחה, אבל גם כאן, בסקרים האחרונים, המומנטום נטה לכיוון סנדרס.



הבית הרפובליקני רועש


אם הדמוקרטים לא מבינים מאיפה סנדרס הופיע, המירוץ הרפובליקני הוא הדבר האחרון שבכירי המפלגה דמיינו. המועמדים שבתחילה נראו כמינוי בטוח נשרכים מאחור, ודונלד טראמפ, שנתפס כבדיחה פוליטית, כבלון שהאוויר ייצא ממנו ברגע שיעמוד למבחן, אוסף ניצחון אחר ניצחון ומסתבך עם כל מי שסביבו. אם הניצחון בניו המפשייר פחות השפיע על המפלגה הרפובליקנית, מכיוון שאינה מדינה "אדומה" באופן מובהק, אזי דרום קרוליינה, לעומת זאת, היא מדינה רפובליקנית במלוא מובן המילה, המדינה הראשונה שפרשה מהאיחוד, שמרנית ודרומית. ניצחון של טראמפ שם יראה סופית שהוא כאן כדי להישאר.



דונלד טראמפ לאחר הניצחון בניו המפשייר. צילום: רויטרס
דונלד טראמפ לאחר הניצחון בניו המפשייר. צילום: רויטרס



השבוע הנוכחי לא היה קל לטראמפ, שהצליח להסתבך אפילו עם האפיפיור. הוא אמנם צפוי לנצח בדרום קרוליינה אך ראה לראשונה את גבו של טד קרוז לפניו בסקר הארצי. בנוסף לכך, בכירי המפלגה מפעילים לחצים סמויים על המועמדים שמשתרכים מאחור לפרוש מהמירוץ ולסיים את מה שרבים רואים כקרקס נודד שלא מוסיף כבוד למפלגה הרפובליקנית.