מיט רומני, שהיה מועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות בשנת 2012, יצא היום (חמישי) במתקפה חריפה ויוצאת-דופן על דונלד טראמפ. רומני נשא נאום בוטה, במטרה לבלום את הסחף של המיליארד אייל הנדל"ן וכוכב הריאליטי, אשר מוביל במובהק במירוץ הרפובליקני לנשיאות. "אנחנו חיים בתקופה שיהיו לה השלכות גדולות, זה זמן מסוכן ובעייתי. אם אנחנו הרפובליקנים נבחר בטראמפ, הסיכויים שלנו לעתיד בהיר - יירדו מאוד", אמר רומני, והוסיף: "טראמפ מסוכן מאוד מבחינה כלכלית ומבחינה מדינית. הוא יהיה רע מאוד לעסקים אמריקאים ולמשפחות אמריקאים". 

רומני הדגיש את עניין תכונותיו האישיות של טראמפ: "הפזיזות שלו היא פזיזות ברמה הקיצונית ביותר. הבריונות, התאטרליות האבסורדית של ילד בכיתה ג', המיזוגניות. אסור שהדמיון של טראמפ יתחבר לכח אמיתי", אמר רומני. "זה בן אדם שלעג לכתב נכה, מעריץ את ולדימיר פוטין, משוויץ ברומנים שלו מחוץ לנישואין. זו דוגמה לרוע שמנצח (Trumping) את הטוב. יש לו את סוג האופי שהביא מדינות לאבדון". 


 
רומני לא הביע תמיכה במועמד רפובליקני אחר, אך אמר כי על המפלגה להתאחד סביב טד קרוז, מרקו רוביו או ג'ון קייסיק. "אלה מועמדים עם תוכנית ברורה", אמר רומני והנגיד אותם לטראמפ, שלטענתו לא מסוגל בכלל לדבר באופן קוהרנטי על מדיניות. "הם היחידים שיכולים, והם יכולים. יש כאלו שמנסים לומר שהמגמה ל אסור שהילארי קלינטון תהיה הנשיאה, ואם טראמפ יהיה המועמד שלנו, כל הסקרים מראים כי היא תנצח". 

המומנטום החיובי של טראמפ 

 
טראמפ נמצא כאמור במומנטום חיובי לאחר שהגיע להישגים משמעותיים בהצבעות ה"סופר טיוזדיי" השבוע. טראמפ ניצח בשש מדינות: ג'ורג'יה, וירג'יניה, אלאבמה, טנסי, ארקנסו ומסצ'וסטס. זאת בנוסף לניצחונותיו הקודמים בניו-המפשייר, נוודה ודרום קרוליינה. בממסד המפלגה הרפובליקנית גבר הלחץ סביב המועמד הפרובוקטיבי והחריג. בעימות הרפובליקני האחרון, בשבוע שעבר, הסתמן שינוי מגמה כשרוביו וקרוז תקפו במשותף בצורה אגרסיבית את טראמפ וניסו להטיל ספק במידת ההתאמה שלו לתפקיד.
 

בחודשים האחרונים הסתבך טראמפ בשלל התבטאויות, פרשות וריבים. ביניהן ניתן למנות את המתקפה של האפיפיור פרנציסקוס עליו, את טענתו כי "גם אם ירה באנשים הוא לא יאבד מצביעים" ואת ההתבטאות המעורפלות אודות הארגון הגזעי קו קלאוס קלאן, הדוגל ב"עליונות לבנה" ואחראי היה ללינצ'ים רבים באפרו-אמריקאים.