המרוץ לנשיאות מתחמם: סנטור פלורידה מרקו רוביו, ניצח הלילה (שני) בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית בפורטו ריקו וניצח את איל ההון דונלד טראמפ ואת סנטור טקסס טד קרוז. רוביו זכה ב-71% מכלל הקולות על האי, בעוד טראמפ זכה ב-13.1% מהקולות, קרוז ב-8.6% מהקולות וג'ון קייסיק עם 1.3% בלבד. בפורטו ריקו המועמד שזוכה ביותר מ-50% מהקולות גורף את כל 23 הצירים מה שמביא אותו כרגע ל-151 צירים.



ניצחון זה חשוב לרוביו במיוחד לאחר שאמש ב"סופר סאטרדיי" הוא ראה איך יריביו עוקפים אותו בסיבוב, כאשר קרוז ניצח  במיין ובקנזס בעוד רוביו הסתפק בכ-16.7% מהקולות בלבד במדינה וטראמפ זכה בלואיזיאנה. לאחר היוודע התוצאות אתמול, קראו טראמפ וקרוז למעומדים האחרים לפרוש. ואיל הנדל"ן אף קרא באופן ספציפי לרוביו לפרוש: "היה לו לילה רע מאוד, אני חושב שהגיע הזמן שהוא יפרוש מהמרוץ". על יריבו קרוז אמר טראמפ, שהוא צריך להצליח במיין, "משום שהיא קרובה מאד לקנדה", כשהוא מכוון לכך שקרוז נולד בקנדה.



ניצחון שלישי במהלך סוף השבוע לסנדרס. צילום: רויטרס
ניצחון שלישי במהלך סוף השבוע לסנדרס. צילום: רויטרס



בתוך כך, במפלגה הדמוקרטית ברני סנדרס ניצח את הילרי קלינטון במיין וזאת לאחר שאתמול סנדרס גבר על קלינטון בקנזס ובנברסקה, אך היא ניצחה אותו בלואיזיאנה. סנדרס ניצח בפער דו ספרתי כשגרף לאחר ספירת רוב הקולות 64.3% מהקולות וקלינטון 35.5%. "אני מודה לאנשי מיין עבור התמיכה החזקה שלהם", אמר סנדרס בהצהרה ראשונה לאחר הזכייה. הוא הוסיף בעוקצנות כי "המומחים אולי לא אוהבים את זה, אבל האנשים הם אלה שעושים היסטוריה". זהו הניצחון השלישי של סנדרס בסוף השבוע, לאחר שכאמור ניצח בקנזס ונברסקה.



המתמודדים הדמוקרטים ערכו עימות בעיר פלינט במדינת מישיגן בנושאי מסחר, חילוץ תעשיית הרכב, וול סטריט ועוד ובמהלך העימות האשים סנדרס את קלינטון שבשל עסקאות סחר שבוצעו בתמיכתה, נשדדו מהמדינה מקומות עבודה. עוד הוא אמר כי היא תמכה ב"אסון מדיניות סחר" שהזיז משרות ייצור מחוץ לערים כמו פלינט ודטרויט והעבירה אותם אל מעבר לים.



קלינטון מנגד אמרה שכשתעשיית הרכב של ארצות הברית נקלעה לבעיות בשנת 2009, "אם כולם היו מצביעים כפי שנהג סנדרס, אני מאמינה שתעשיית הרכב הייתה קורסת ולוקחת איתה ארבעה מיליון מקומות עבודה", אמרה מזכירת המדינה לשעבר.