בסימן ישראל: העימות הרפובליקני ה-12 נערך היום (שישי) לפנות בוקר במיאמי, פלורידה. העימות התאפיין בטונים נמוכים יותר, כשהמועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, מנסה להתנהל בצורה "נשיאותית" יותר ונמנע מהצעקות וההשתלחויות שהוא ידוע בהן, ושנמצאות לאחרונה תחת מסע ביקורת קשה. 

במהלך העימות, שהתמקד פחות במתקפות אישיות ויותר במדיניות המועמדים, הועלתה מתקפת הטרור האחרונה ביפו, שהתרחשה בזמן שסגן הנשיא האמריקאי הנוכחי ג'ו ביידן נמצא מרחק קצר מהאירוע. "בעבר אמרת שאתה רוצה להיחשב כ'די נייטרלי' לגבי הסכסוך הישראלי-פלסטיני. הממשלה הישראלית טוענת שהפיגוע הזה הוא תוצאה של הסתה פלסטינית. אתה עדיין רוצה להיחשב נייטרלי, כשזהו המצב?" נשאל טראמפ על ידי מנחה העימות. 
"דבר ראשון, אני רוצה לומר שאין אף אחד על הבמה הזו שהוא יותר פרו-ישראלי ממני. אני פרו-ישראלי" אמר טראמפ לקול תשואות הקהל. "צעדתי במצעד התמיכה לישראל בניו יורק לפני לא כל כך הרבה זמן. נתתי תרומות עתק לישראל. וכן, במקרה יש לי גם חתן ובת שהם יהודים, ושני נכדים".

טראמפ פנה מיד לאחר מכן לסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "דיברתי עם הישראלים המבריקים והקשוחים ביותר, ואין אפילו אחד מביניהם שלא רוצה שלום. כולם יודעים שאני בצד של ישראל, הצגתי את עצמי כניטרלי עבור הצד השני, כדי שיהיה לי קל יותר להגיע להסכם, במשא ומתן שאני אנהל. אני חושב שזהו כנראה המשא ומתן הקשה ביותר בכל הזמנים, אבל אולי נוכל להשיג הסכם". 
סנטור מדינת פלורידה מרקו רוביו תקף את טראמפ על טענותיו ואמר כי מה שהוא מציג היא מדיניות "אנטי-ישראלית". "הפלסטינים אינם רוצים הסכם שלום, הם רוצים את ישראל מושמדת", אמר רוביו. קרוז הצטרף לרוביו וטען כי עמדת טראמפ מהווה "רלטביזם-מוסרי". 
העימות נערך לקראת ההצבעות הקרובות בחמש מדינות ביום שלישי הקרוב. ההצבעות הקרובות יכללו גם את פלורידה ואוהיו, שהן המדינות הראשונות בהן הצירים שגורפים המועמדים מתקבלים בשיטה של "המנצח לוקח הכל" ולא בצורה יחסית, לכן הן בעלות חשיבות גדולה במיוחד. 
עד עתה, 25 מדינות הצביעו במירוץ הרפובליקני. לטראמפ יש יתרון בכמות הצירים. הוא מחזיק ב-458 צירים, אחריו קרוז עם 359, רוביו עם 151 וג'ון קייסיק עם 54. על מנת לקבל את הנציגות הרפובליקנית במירוץ לנשיאות יש להגיע ל-1237 צירים.