מרקו רוביו מחפש דרך לעצור את דונלד טראמפ מלהיות נשיא ומנסה לגרום למצביעים לנקוט בהצבעה טקטית. הקמפיין של הסנאטור מפלורידה קרא היום (שישי) לתושבי אוהיו, שיצביעו בבחירות המקדימות של המפלגה הרפבוליקנית ביום שלישי הקרוב, להצביע בעד מושל המדינה ג'ון קייסיץ' משום שזאת הדרך הטובה ביותר למנוע מטראמפ להיות מועמד המפלגה לנשיאות.



"אם אתה מצביע בפריימריס של המפלגה הרפובליקנית באוהיו, ואתה לא רוצה שדונלד טראמפ יהיה המועמד, ג'ון קייסיץ' ההצבעה הטובה ביותר", אמר דובר הקמפיין של רוביו, אלכס קונאנט בראיון לרשת CNN. הדובר המשיך ופנה גם לתושבי פלורידה, שייערכו את הפריימריס באותו יום, וקרא להם להצביע לרוביו, משום "שהוא הסיכוי הכי טוב לעצור את טראמפ. אין על זה עוררין".



טראמפ מוביל בבחירות המקדימות של המפלגה הרפובליקנית ואחריו הסנאטור מטקסס טד קרוז. רוביו לעומת זאת לא מצליח לנצח ובמרבית המדינות מגיע רק למקום השלישי. האמירות של טראמפ הצליחו לעורר עליו את מרבית אנשי הממסד הרפובליקני, שמנסים לשכנע את הציבור שאסור לו להיות מועמד המפלגה לנשיאות, משום שהוא לא באמת שמרן. 



אלא שעד כה זה לא ממש מצליח ואיל הנדל"ן ממשיך להוביל בבטחה. במפלגה כבר העלו את האפשרות שהדרך היחידה שנותרה פתוחה בפניהם כדי לעצור את טראמפ היא לגרום לו להאט בקצב איסוף הצירים, כך שיגיע לוועידה בקיץ כמוביל, אך עם מספר צירים שאיננו רוב. במקרה כזה יוכלו עסקני המפלגה לנסות ולעשות לו תרגיל מסריח בניחוח אמריקאי. לשלוף מועמד מוסכם ולאחד את כל הצירים סביבו כדי לגנוב מטראמפ את ניצחונו.