דונלד טראמפ, המועמד המוביל לראשות המפלגה הרפובליקנית, ביטל הלילה (שבת) עצרת בחירות בשיקגו לאחר שהאירוע הפך לזירת התגוששות בין אלפי תומכיו ומתנגדיו, שכללה בין היתר עימותים מילוליים ופיזיים שדרשו את התערבות המשטרה. חמישה בני אדם נעצרו באירוע. 


עימותים קשים בעצרת. צילום: רויטרס
עימותים קשים בעצרת. צילום: רויטרס

 
עם הודעת דחיית עצרת התמיכה באיש העסקים המיליארדר, נשמעו קריאות חזקות בקרב סטודנטים שהיו בקהל באוניברסיטת אילינוי שבשיקגו. "טראמפ מייצג את כל מה שאמריקה איננה ואת כל מה ששיקגו איננה", אמר הסטודנט בן ה-20 קמראן סידיקי. "זאת עיר נפלאה ואנחנו לא רוצים שהאיש הזה יהיה פה".

 



בתגובה לקריאות השמחה, נשמעו בקרב תומכיו של המועמד המוביל קריאות "רוצים את טראמפ!". כמו כן נרשמו כמה עימותים פיזיים בין המפגינים בקהל וחמישה בני אדם נעצרו. "זאת בושה", אמר ביל טייל, בן 43, התומך בטראמפ במרוץ לנשיאות. "הם צועקים על סובלנות, אבל מתנהגים בצורה לא סובלנית בעצמם. זה לא הגיוני".
 
בראיון טלפוני שהעניק ל-MSNBC לאחר דחיית העצרת בשיקגו, אמר, "לא רציתי לראות אנשים נפגעים או גרוע מכך" בעצרת. "אני חושב שעשינו את הדבר הנכון". אולם בהודעה שהוציאה משטרת שיקגו לאחר הביטול, נמסר כי המועמד הרפובליקני לא התייעץ עמם לפני שהחליט לבטל את העצרת. הם הוסיפו כי ההחלטה התקבלה "באופו עצמאי" על ידי צוות הקמפיין. עוד נמסר כי למשטרה היה די כוח אדם באיזור על מנת להתמודד עם האירוע. 

יריביו הרפובליקנים של טראמפ גינו את המחאות שהובילו לביטול העצרת, אך אמרו כי לרטוריקה שלו יש חלק באשמה. בהצהרה לתקשורת, טד קרוז ומרקו רוביו כינו את התקרית "עצובה" ואמרו שהקהל היה צריך לכבד את המועמד ולתת לעצרת להתרחש.

בתוך כך, השדולה הפרו-ישראלית איפא"ק הודיעה כי טראמפ ינאם בוועידה שתיפתח ביום ראשון הבא בוושינגטון. מלבד טראמפ, ינאמו בעצרת הילרי קלינטון וסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. דבריו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהחליט לבטל את נסיעתו לוושינגטון, ישודרו באמצעות לווין מירושלים.