המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכחיש היום (שבת) את ביטולו של כנס הבחירות באוהיו, זאת לאחר דיווחים כי טראמפ ביטל את העצרת בשל בעיות אבטחה. מוקדם יותר דווח כי כוח האבטחה של המועמד לנשיאות לא הצליח להשלים את ההיערכות הנדרשת ועל כן בוטל הכנס. אולם דוברת הקמפיין של טראמפ, הופ היקס, טענה כי "לא היה ביטול".



אוהיו היא בין חמש המדינות בהן צפויות להתקיים בחירות מקדימות ביום שלישי. הדיווחים על ביטול הכנס באוהיו מתרחשים לאחר שביום שישי בוטל כנס בשיקגו בשל התפרצויות אלימות במקום.



כזכור, האירוע בשיקגו הפך לזירת התגוששות בין אלפי תומכיו ומתנגדיו, שכללה בין היתר עימותים מילוליים ופיזיים שדרשו את התערבות המשטרה. חמישה בני אדם נעצרו באירוע.



עימותים קשים בעצרת. צילום: רויטרס
עימותים קשים בעצרת. צילום: רויטרס



עם הודעת דחיית עצרת התמיכה באיש העסקים המיליארדר, נשמעו קריאות חזקות בקרב סטודנטים שהיו בקהל באוניברסיטת אילינוי שבשיקגו. "טראמפ מייצג את כל מה שאמריקה איננה ואת כל מה ששיקגו איננה", אמר הסטודנט בן ה-20 קמראן סידיקי. "זאת עיר נפלאה ואנחנו לא רוצים שהאיש הזה יהיה פה".



בתגובה לקריאות השמחה, נשמעו בקרב תומכיו של המועמד המוביל קריאות "רוצים את טראמפ!". כמו כן נרשמו כמה עימותים פיזיים בין המפגינים בקהל וחמישה בני אדם נעצרו. "זאת בושה", אמר ביל טייל, בן 43, התומך בטראמפ במרוץ לנשיאות. "הם צועקים על סובלנות, אבל מתנהגים בצורה לא סובלנית בעצמם. זה לא הגיוני".




"עשינו את הדבר הנכון"



בראיון טלפוני שהעניק לMSNBC- לאחר דחיית העצרת בשיקגו, אמר טראמפ: "לא רציתי לראות אנשים נפגעים או גרוע מכך. אני חושב שעשינו את הדבר הנכון". אולם בהודעה שהוציאה משטרת שיקגו לאחר הביטול, נמסר כי המועמד הרפובליקני לא התייעץ עמם לפני שהחליט לבטל את העצרת. הם הוסיפו כי ההחלטה התקבלה "באופן עצמאי" על ידי צוות הקמפיין. עוד נמסר כי למשטרה היה די כוח אדם באזור על מנת להתמודד עם האירוע.



יריביו הרפובליקנים של טראמפ גינו את המחאות שהובילו לביטול העצרת, אך אמרו כי לרטוריקה שלו יש חלק באשמה. בהצהרה לתקשורת, המועמדים לניאות, טד קרוז ומרקו רוביו כינו את התקרית "עצובה" ואמרו שהקהל היה צריך לכבד את המועמד ולתת לעצרת להתרחש.