המועמדת המובילה במפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון, זכתה לקבלת פנים מעניינת בעת שהגיעה לאירוע גיוס תרומות בביתו של כוכב הקולנוע, ג'ורג' קלוני, בלוס אנג'לס ביום שבת בערב כאשר תומכיו של יריבה, הסנאטור ברני סנדרס, השליכו שטרות של דולר על השיירה שלה.



שלושה ימים לפני הפריימריז החשובים במדינת הבית שלה ניו יורק, שלפי הסקרים היא צפויה לזכות בהם בניצחון ברור, הגיעה מזכירת המדינה לשעבר לחוף המערבי של ארה"ב על מנת לגייס כספים בקרב תומכיה בהוליווד לקראת הקרב הצפוי שלה על הנשיאות מול המועמד של המפלגה הרפובליקנית ולקראת התמודדויות של מועמדים דמוקרטים לקונגרס.



האירוע המרכזי נערך ביום שבת בערב בביתם של ג'ורג' ואמל קלוני בנוכחותם של כוכבים מובילים ותומכים ותיקים של קלינטון, שבהם סטיבן שפילברג, אלן דג'נרס, ג'יין פונדה, אנה וינטור, ג'ים פרסונס, ג'פרי ומרילין קצנברג וחיים ושריל סבן. כל אחד מהמשתתפים קנה כרטיס כניסה בסכום של 33,400 דולר וההערכות הן כי קלינטון גייסה מיליוני דולרים במהלך הערב.



"לא הסתירה את התלהבותה", קלינטון. צילום: רויטרס
"לא הסתירה את התלהבותה", קלינטון. צילום: רויטרס



אחד הנוכחים סיפר לאתר ״וראייטי״ כי קלינטון לא הסתירה את התלהבותה, עברה בין השולחנות ודיברה על בית המשפט העליון, על שוויון בנישואים, על חוסר שוויון בהכנסות והזהירה מפני הסכנות שמציב המועמד הרפובליקני המוביל, דונלד טראמפ.



את פניה של קלינטון קיבלה הפגנה של עשרות מתומכיו של סנדרס, שהשליכו כאלף שטרות של דולר אחד לעבר השיירה של מזכירת המדינה לשעבר. את ההפגנה ארגן שכנו של קלוני, הווארד גולד שייסד את רשת החנויות 99 סנט. "אנחנו לא מנסים להפריע או לא לכבד", אמר לאתר ״דה היל״. "אנחנו רק מנסים להציג הצהרה".



בראיון לרשת NBC, הדגיש אתמול קלוני כי על אף שהוא תומך בקלינטון, הוא ישמח אם סנדרס יישאר במרוץ עד הסוף מאחר שהדבר חשוב למפלגה. הוא גם הודה כי הוא תומך בדבריו של הסנאטור היהודי כי יש במערכת הבחירות כמות "דוחה" של כסף, וזאת בתגובה לדבריו של סנדרס על מחיר הכניסה לאירוע גיוס התרומות שערך השחקן והבמאי. "כשהקמפיין של סנדרס מדבר על כך, הם צודקים לגמרי", אמר. "זה מגוחך שיש לנו כסף כזה בפוליטיקה, אני מסכים".



בצד הרפובליקני, הסנאטור טד קרוז רשם ניצחון נוסף כאשר גרף לצדו עוד 14 צירים של מדינת ואיומינג ביום שבת בערב ובסך הכל הוא זכה ב־23 מתוך 26 הצירים שתשלח המדינה לוועידה המפלגתית. "יש לנו הפגנה אדירה של תמיכה בשטח שהביאה לניצחון הקריטי בוועידה הרפובליקנית בוואיומינג", אמר. "הניצחון ממשיך את שינוי המומנטום שהחל ביוטה ונמשך בוויסקונסין, צפון דקוטה וקולורדו. פעילי השטח מתעוררים".



בתוך כך, סקר חדש של NBC ושל ״וול סטריט ג'ורנל״ הראה כי 62% מהמצביעים הרפובליקנים סבורים שמועמד המפלגה צריך להיות האדם שהשיג את מספר הצירים הגבוה ביותר עד לוועידה, נתון שצפוי לעודד את טראמפ שכרגע עדיין מוביל בבטחה וצפוי לנצח השבוע גם בניו יורק, מדינת הבית שלו. 33% ציינו כי המועמד שייבחר בוועידה הוא שצריך לייצג את המפלגה, בעוד ש־38% אמרו שאין להם בעיה אם טראמפ לא יהיה מועמד המפלגה, גם אם יהיה לו את מספר הצירים הגבוה ביותר. 55% אמרו שמקובל עליהם אם קרוז יזכה במועמדות במהלך הוועידה בקיץ.