הדרך לבית הלבן מגיעה לאחד מרגעי השיא שלה - הבחירות המקדימות במדינת ניו יורק. בשתי הפלגות צפויים שני הפייבוריטים, דונלד טראמפ אצל הרפובליקנים והילרי קלינטון אצל הדמוקרטים, לגבור על יריביהם ולהתקדם לעבר הבטחת המועמדות.



גם טראמפ וגם קלינטון מגיעים לבחירות בניו יורק לאחר סדרת כישלונות מול יריביהם, כשטראמפ הפסיד מספר פעמים לסנאטור מטקסס טד קרוז ואילו קלינטון ספגה מפולות מול ברני סנדרס, הסנאטור מוורמונט. 



לפני פתיחת הקלפיות, הראו הסקרים שאיל הנדל"ן ומזכירת המדינה לשעבר מובילים. לפי ממוצע הסקרים של אתר Real Clear Politics, טראמפ הוביל בבטחה בהתמודדות הרפובליקנית בניו יורק עם 53.1 אחוזי תמיכה לעומת 22.8 אחוז למושל אוהיו ג'ון קייסיק ו-18.1 אחוז לקרוז והוא צפוי לגרוף את מרבית 95 הצירים ששולחת המדינה לוועידה המפלגתית בקיץ.



סקר נוסף, של NBC ושל וול סטריט ג'ורנל, מצא כי טראמפ מוביל ברמה הארצית בקרב תומכי המפלגה הארצית עם 40 אחוז, עלייה של עשרה אחוזים לעומת הסקר בחודש שעבר. קרוז נמצא במקום השני עם 35 אחוזי תמיכה בעוד המושל קייסיק מקבל 24 אחוז.



אצל הדמוקרטים, אתר Real Clear Politics הראה כי הילארי קלינטון הובילה בסקרים בניו יורק, מדינת הבית שלה, עם 53.1 אחוז לעומת 41.4 אחוז לסנאטור ברני סנדרס, שנולד בברוקלין, והיא צפויה לקבל את מרביתם של 291 הצירים המדינתיים.



למרות ההפסד הצפוי, קרא סנדרס בעצרת האחרונה שלו בניו יורק לתושבי המדינה לצאת בהמוניהם לקלפיות ולסייע להביא "מהפכה פוליטית" לארה"ב. הסנאטור הסוציאליסט קיים עצרת בלונג איילנד, שם הציג עצמו כחלופה לקלינטון: "אני אומר לאמריקה התאגידית: תהיו מתוחים אם ברני סנדרס ייבחר לנשיא. אמריקה התאגידית לא תמשיך לקצץ משכורות והטבות לעובדים. הם יהפכו לאזרחים תאגידיים טובים אם ירצו או לא".