פותחת פער: סקרים חדשים בארה"ב מצביעים על מה שיכול להסתמן כחיזוק המגמה לטובתה של הילרי קלינטון במירוץ לנשיאות ארצות הברית. המועמד הרפובליקני דונלד טראמפ מסיים את אחד השבועות הגרועים בקמפיין הבחירות שלו כאשר במרבית הסקרים בשבוע וחצי האחרון נפתח פער לטובת קלינטון, זאת לאחר תקופה ארוכה של מירוץ צמוד ביותר לפי הסקרים.



לפי סקר מקלאצ'י שפורסם ב-CNN, קלינטון מובילה בפער שיא של 15% מול טראמפ כאשר היא זוכה לתמיכה של 48% לעומת 33% תמיכה בלבד למועמד הרפובליקני. בסקר אחר של NBC, קלינטון מובילה בפער של 9% כאשר היא זוכה לתמיכה של 47%, זאת למול 38% תמיכה לדונלד טראמפ. הוספת המועמדים השוליים לסקר, ג'יל שטיין וגארי ג'ונסון, כמעט ואינם משפיעים על קרב הראש בראש בין קלינטון לטראמפ. כך, בסקר מקלאצ'י מתכווץ הפער ביניהם באחוז אחד בלבד ואילו בסקר NBC הפער נשאר זהה.


הגברים נוטשים את טראמפ

נתון נוסף העולה מן הסקרים הוא שגברים תומכים פחות בטראמפ וקלינטון מחזקת את מעמדה גם בקרב אוכלוסייה זו. בקרב נשים, קלינטון ממשיכה להוביל מול טראמפ ביתרון מוחץ.



סקרים אלה מבוצעים לאחר שלפני כשבוע יצא טראמפ בפומבי נגד הורים שכולים מוסלמים שנאמו בעד קלינטון. בתגובה לנאום אמר טראמפ: "הייתי רוצה לשמוע את אשתו אומרת משהו, כנראה שלא קיבלה רשות". דברים אלו עוררו סערה בקרב הציבור בארצות הברית.



מתנגדים מבית. מחאה נגד טראמפ בוועידה הרפובליקנית. צילום: AFP
מתנגדים מבית. מחאה נגד טראמפ בוועידה הרפובליקנית. צילום: AFP



כזכור, קלינטון החלה לפתוח פער במירוץ במיוחד במהלך השבוע האחרון. בסקר של רשת 'פוקס ניוז' שפורסם אתמול הובילה קלינטון ב-10% וזכתה לתמיכה של 49% לעומת 39% בלבד שהביעו תמיכה בטראמפ. בסוף השבוע האחרון פורסם סקר של סוכנות הידיעות 'רויטרס' לפיו קלינטון מובילה מול טראמפ ב-6% וזוכה ל-41% תמיכה, לעומת 35% שלהם זוכה טראמפ.