"לא יכול להיות נשיא": הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארצות הברית, הגיבה היום (רביעי) לדבריו של יריבה, דונלד טראמפ, בהם אמר שהיא תפגע בזכויותיהם של בעלי הנשק בארצות הברית, ואף רמז לכאורה שכדי למנוע זאת צריך לפגוע בה. לדברי קלינטון, אמירותיו של המועמד הרפובליקני מסיתות לאלימות וכי אין לו את המזג הנחוץ כדי להיות נשיא. "כל אחת מהתקריות האלה מראות שטראמפ לא יכול להיות נשיא והמפקד העליון של ארצות הברית", אמרה בכינוס בחירות בדה מוין, איווה.



כזכור, איל ההון השנוי במחלוקת, התייחס אתמול במהלך כנס בחירות בצפון קרוליינה לאפשרות שיריבתו תבטל את הסעיף בחוקה האמריקנית המתיר לכל אחד ואחת לשאת נשק ואמר: "היא רוצה לבטל את הסעיף השני לחוקה. אם היא תיבחר את שופטיה, אין לנו מה לעשות בקשר לזה חבר'ה". לאחר מכן הוסיף טראמפ: "אולי בעצם יש מה לעשות, אינני יודע". למרות שהדברים לא נאמרו בצורה ישירה, רבים בארצות הברית, בייחוד בקרב הדמוקרטים, פירשו את הדברים כרמיזה לפגיעה ישירה בקלינטון.



דבריו עוררו תגובות קשות. דונלד טראמפ. צילום: רויטרס
דבריו עוררו תגובות קשות. דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



לאחר התגובות הקשות שעוררו דבריו של טראמפ, הוא מיהר לפרסם הבהרה, והאשים את התקשורת בסילוף דבריו. בציוץ שפרסם ברשת הטוויטר שלו, כתב: "התקשורת נואשת מניסיונה להסיח את הדעת מהעמדה של קלינטון על הסעיף השני. אמרתי שמי שתומך בהשארת הסעיף, צרך לצאת כדי להצביע נגדה".



בתוך כך, סקרים חדשים בארצות הברית מצביעים על מה שיכול להסתמן כחיזוק המגמה לטובתה של קלינטון במירוץ לנשיאות ארצות הברית. טראמפ חווה תקופה גרועה בקמפיין הבחירות שלו, כאשר במרבית הסקרים נפתח פער לטובת קלינטון, זאת לאחר תקופה ארוכה של מירוץ צמוד ביותר לפי הסקרים. לפי סקר מקלאצ'י שפורסם ב-CNN, קלינטון מובילה בפער שיא של 15% מול טראמפ כאשר היא זוכה לתמיכה של 48% לעומת 33% תמיכה בלבד למועמד הרפובליקני. בסקר אחר של NBC, קלינטון מובילה בפער של 9% כאשר היא זוכה לתמיכה של 47%, זאת למול 38% תמיכה בטראמפ. הוספת המועמדים השוליים לסקר, ג'יל שטיין וגארי ג'ונסון, כמעט ואינם משפיעים על קרב הראש בראש בין קלינטון לטראמפ. כך, בסקר מקלאצ'י מתכווץ הפער ביניהם באחוז אחד בלבד ואילו בסקר NBC הפער נשאר זהה.