הילרי קלינטון גברה על דונלד טראמפ בעימות השני בין המועמדים לנשיאות, שנערך הלילה (שני) בסנט לואיס, כך עולה מהסקרים שפורסמו לאחר שהסתיים. על פי סקר של רשת סי.אן.אן, 57% אמרו שהילרי קלינטון ניצחה, לעומת 34% שטענו שטראמפ יצא כשידו על העליונה. מדובר בירידה למזכירת המדינה לשעבר לעומת העימות הראשון, אז 62% אמרו שניצחה. אם זאת, על פי הסקר, טראמפ התעלה על הציפיות שהיו ממנו לאחר משבר ההתבטאות שלו כלפי נשים. 



סקר נוסף, של חברת המחקר "yougov", היה צמוד יותר. 47% תמכו במזכירת המדינה לשעבר לעומת 42% שתמכו בטראמפ. בין המצביעים שטרם החליטו במי לתמוך, קלינטון זכתה ב-44 אחוזי תמיכה ואילו טראמפ ב-41 אחוזים. גם בין הנשים ניצחה קלינטון, זאת על רקע ההתבטאויות המבזות של טראמפ כלפי נשים שנחשפו בסוף השבוע. 46% מהנשים תמכו בקלינטון, לעומת 43% בטראמפ.



עוד אמרו הנשאלים, כי לדעתם קרלינטון נראתה יותר נשיאותית מיריבה הרפובליקני, ובפער גדול - 57% לעומת 31%.



שני הסקרים מצביעים על ירידה בכוחו של טראמפ. לאחר העימות הראשון היתה מחלוקת לגבי המנצח, כהיו סקרים שנתנו את ניצחון לכל אחד מהמועמדים.



העימות הלילה נערך במתכונת של דיון עם הציבור, במהלכו אנשים שמגדירים את עצמם כ"בוחרים מתנדנדים" העלו שאלות מהקהל. שני עיתונאים בכירים פיקחו על האירוע וניהלו אותו - אנדרסון קופר מ-CNN ומרת'ה ראדטז מ-ABC ונדמה כי טראמפ שידר חוסר שביעות רצון מהתנהלותם. לאחר העימות, מדדה רשת CNN את הזמן שהם דיברו, והתוצאות הראו כי טראמפ דיבר במשך 40:10 דקות, לעומת קלינטון, שעשתה זאת במשך 39:05 דקות. ישראל לא הוזכרה לאורך כל העימות, שהרבה לעסוק בענייני פנים, אך גלש גם לעניין של סוריה והפליטים.



מנחה האירוע עימת את טראמפ כבר בהתחלה עם הסערה האחרונה, סערת "הקלטת הלוהטת" שהתפרסמה בסוף השבוע, בה הוא נשמע מתאר בצורה בוטה את קשריו המיניים עם נשים, ביניהן נשים נשואות - ושאל אותו ישירות האם עשה את הדברים האלה (אמר כי "ככוכב אני יכול לעשות בנשים כפי שאני רוצה, אני יכול לתפוס אותן במפשעתן"). השאלה הגיעה לאחר שהשאלה שנשאלה מהקהל היתה האם הם רואים בעצמם מודל לחיקוי.



"אני לא גאה בדברים שאמרתי", ענה טראמפ, "אני מתחרט, אני מתנצל על מה שהיה. זאת היתה שיחת מלתחות שאני מתחרט עליה, זאת היתה שיחה בעולם שבו מטביעים אנשים בכלובי מתכת, ונעשים דברים נוראיים. לא ראינו דברים כאלה אי פעם. אנשים מסתכלים על המדינה, ואני נבוך ממה שהם רואים. אני אנצח את דאעש, שנוצרו מתוך ואקום, בגלל שיקול דעת מוטעה, אני אטפל בדאעש ואתייחס לדברים יותר חשובים".