המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, תקף היום (שבת) את יריבתו הדמוקרטית, הילרי קלינטון ואמר כי עליה לעבור בדיקה לגילוי סמים בדמה לפני העימות הבא שייערך ביניהם. "אנחנו כמו ספורטאים, וכפי שאתלטים נדרשים לבצע בדיקות סמים, גם אנחנו צריכים לבצע בדיקות לפני העימות הבא. עליה לבצע את הבדיקה כי אין לדעת מה קורה איתה". טראמפ המשיך ועקץ: "בתחילת העימות האחרון היא היתה נמרצת אבל לקחת הסוף היא נפלה".



על רקע המתקפה של טראמפ במהלך סוף השבוע התווספו עדויות נוספות של שתי נשים טוענות כי הטריד אותן מינית. "אני הקורבן", טען אתמול טראמפ, שהתייחס לשורה הארוכה של נשים שטענו לאחרונה כי הוא הטרידן מינית בעבר. טראמפ, שהכחיש נמרצות את הסיפורים שדווחו בהרחבה בתקשורת וטען כי מדובר בהמצאות ו"מסע רצח אופי מתוכנן", האשים את המיליארד המקסיקני, קרלוס סלים, כי הוא משתמש בעיתון הניו יורק טיימס, שבו יש לו אחזקות, "על מנת לקבוע את תוצאות הבחירות".



בעצרת בחירות שקיים בצפון קרוליינה, אמר טראמפ לבוחריו כי, "סלים, כפי שאתם יודעים, מגיע ממקסיקו. הוא נתן מיליוני דולרים לקלינטונים ולמיזם שלהם", אמר לתומכיו. "כתבים בניו יורק טיימס – הם לא עיתונאים, הם לוביסטים עבור קרלוס סלים והילרי קלינטון. אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. אנחנו לא יכולים לאפשר להם לקבוע את תוצאות הבחירות האלה".



טראמפ הדגיש בדבריו כי "אני קורבן של אחת ממערכות ההשמצות האדירות בהיסטוריה של המדינה שלנו. מספיק שחמישה אחוזים או עשרה אחוזים יאמינו למה שהם שומעים ואנחנו נפסיד בבחירות".



למרות דבריו, נשים נוספות טענו בסוף השבוע כי דונלד טראמפ הטריד אותן מינית. בין הנשים גם סאמר זרבוס, מתמודדת לשעבר בעונה החמישית של תוכנית הריאליטי "המתמחה", שטראמפ הנחה. במסיבת עיתונאים ביום שישי תיארה זרבוס כיצד ניסה המועמד הרפובליקני לטענתה לנשק אותה בכפייה במלון בבוורלי הילס לפני תשע שנים. עוד טרם דבריה, אישה נוספת, בשם קריסטין אנדרסון, טענה בעיתון הוושינגטון פוסט כיצד, לפני 20 שנה, תפס טראמפ באיבריה הצנועים כאשר עבדה כדוגמנית במועדון במנהטן.



נטייה אנטי ישראלית אדירה של האו"ם


הנשיא ברק אובמה, שממשיך ביחד עם רעייתו, מישל, לשאת עצרות תמיכה למען קלינטון בכל רחבי ארה"ב, קיים עצרת כזו ביום שישי במדינת המפתח אוהיו, וניצל את דבריו למתקפה נגד טראמפ: "הטיעון המסכם שלו הוא - מה יש לכם להפסיד? התשובה היא הכל", אמר הנשיא האמריקאי שהזהיר את הבוחרים, "אל תפלו בפח למה שטראמפ מנסה לעשות. הוא מנסה לדכא את כולם. אל תאמינו לו".



קלינטון, תמיכה לצד המתקפה. צילום: Getty images
קלינטון, תמיכה לצד המתקפה. צילום: Getty images



בנושא נוסף: אתר "ויקיליקס" ממשיך להביך את המועמדת הדמוקרטית עם חשיפת אלפי המיילים בין בכירים במטה שלה. מייל נוסף שנחשף בימים האחרונים מגלה כי ממשלת קטאר ביקשה לתרום מיליון דולר לקרן קלינטון "לכבוד יום הולדתו של ביל קלינטון". השגריר הקטארי, כך נחשף במייל שנשלח ב-2012 לבכירים במטה של קלינטון, ביקש "חמש דקות עם הנשיא לשעבר" במהלך שהותו בניו יורק על מנת להעניק לו את הצ'ק, "שקטאר הבטיחה לקלינטון ליום הולדתו ב-2011". עוד נכתב במייל כי קטאר שהוציאה 20 מיליון דולר בהאיטי, "תקבל בברכה הצעות להשקעות במדינה מצד קרן קלינטון". יש לציין כי הילרי קלינטון הבטיחה בעבר שלא לקבל לקרן המשפחה תרומות מממשלות זרות, ללא אישור רשמי ממשרד החוץ האמריקאי, במהלך כהונתה כשרת החוץ בשנים 2009-2013. זאת על מנת למנוע מצב לכאורה של ניגוד אינטרסים.



זאת ועוד, שני המועמדים לנשיאות מתחו ביקורת על החלטת סוכנות החינוך, התרבות והמדע של האו"ם (אונסק"ו) שהטילה ספק בקשר בין העם היהודי לבין הר הבית והכותל המערבי והבהירו כי הם מתייצבים לצד ישראל.



"הניסיון של האו"ם לנתק את מדינת ישראל מירושלים הוא ניסיון חד צדדי להתעלם מ-3,000 שנות קשר לעיר הבירה שלה, וזו עדות נוספת לנטייה האנטי ישראלית האדירה של האו"ם", כתב טראמפ בעמוד הפייסבוק שלו. גם במטה קלינטון התייחסו במילים קשות להחלטה. "זה מקומם שאונסק"ו תכחיש את הקשר העמוק וההיסטורי בין יהדות לבין הר הבית", נמסר מהמטה הדמוקרטי.