מלניה טראמפ, רעייתו של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית דונלד טראמפ, יוצאת להגנתו של בן זוגה ואומרת כי הנשים שמתלוננות נגדו על הטרדות מיניות לכאורה, משקרות. טראמפ, אשר שמרה במהלך הקמפיין על פרופיל נמוך, העניקה הלילה (שלישי) לרשת CNN ראיון טלוויזיוני ראשון מאז סערת הקלטת, ואמרה בנוגע לטענות על הטרדה: "אני מאמינה לבעלי, הכל אורגן ע"י המחנה היריב". עוד שאלה: "האם בדקו בכלל את הרקע של הנשים האלה? אין להם עובדות".



בהמשך הראיון התייחסה אשתו של איל ההון לסערת הקלטת מ-2005, בה תועד כשהוא מתרברב בסקסיסטיות כיצד הוא כפה את עצמו על נשים, ואמרה: "זו הייתה שיחת בנים, והוא הובל ע"י בילי בוש (המנחה שתועד עימו) לומר את הדברים, הוא הכריח אותו לומר דברים מלוכלכים ורעים". טראמפ ציינה כי השפה בה נשמע בן זוגה מתראיין הייתה "בלתי הולמת" וכי התבטאויות אלה "אינן מקובלות": "הייתי מופתעת מכך, זה לא האיש שאני מכירה". 



הובל ע"י המנחה? דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



המנחה שתועד עם טראמפ סיים את תפקידו


בתוך כך, מנחה תוכנית הטלוויזיה האמריקאית "טודיי" של רשת NBC בילי בוש הודיע על סיום תפקידו, זאת לאחר תיעודו בסרטון שעורר סערה עם טראמפ. עם פרסום ההקלטה לראשונה, בוש בן ה-45 הושעה מן התוכנית, שהינה תוכנית הדגל של הערוץ.



מוקדם יותר במהלך הלילה, המועמד הרפובליקני חזר לבחירות 2012 וטען: "הן היו מזויפות". טראמפ טען כי במחקר שנערך לאחר הבחירות, בהן ניצח הנשיא המכהן ברק אובמה, נמצא כי 24 מיליון קולות נרשמו באופן לא מדויק והציג מחקר נוסף משנת 2014 שטען כי אירעו זיופים במדינות מפתח בבחירות של 2008. הטענות נתקלו בביקורת דווקא מכיוון המפלגה הרפובליקנית, כשכריס אשבי, עורך דין שמתעסק בקמפיינים, טען כי הטענות הללו הן חסרות ביסוס ומסוכנות. "כשאתה אומר שהבחירות מזויפות, אתה אומר לבוחרים שלך שלקול שלהם אין משמעות", הסביר אשבי והוסיף: "אני חושב שחלק מאמירותיו של טראמפ יכולות ליצור אי שקט בקלפיות".



במטה קלינטון טענו כי המהלך האחרון של טראמפ נובע מייאוש. "הוא יודע שהוא מפסיד, אז הוא מאשים את השיטה. זה מה שמפסידנים עושים", כך מנהל הקמפיין של המועמדת הדמוקרטית, רובי מוק.



"מהלך הנובע מייאוש", קלינטון על טראמפ. צילום: Getty Images