אחרי שכבר הצליח להתקרב להילרי קלינטון בסקרים, ואף לעבור אותה בחלק מהם, סקר חדש של סוכנות הידיעות רויטרס שפורסם הלילה (חמישי) מראה שדונלד טראמפ שוב מפגר אחרי הילרי קלינטון. על פי הסקר היומי של סוכנות הידיעות, המועמדת הדמוקרטית מובילה על יריבה ב-6%, אותו פער בו הובילה לפני הודעת ראש ה-FBI, ג'יימס קומי, על חידוש החקירה בנושא האי מיילים שעוררה סערה גדולה. 



45% מהנשאלים אמר וכי יצביעו להילרי קלינטון בבחירות שייערכו בעוד חמישה ימים, לעומת 39% שאמרו כי הם תומכים בטראמפ. יום לפני ההודעה של קומי, הנתונים הצביעו על 43 אחוזי תמיכה במזכירת המדינה לשעבר מול 37% לאיש העסקים. 



כשמכניסים למרוץ גם את שני המתמודדים הנוספים, גארי ג'ונסון מהמפלגה הליברטיריאנית וג'יל סטיין מהמפלגה הירוקה, הפער של קלינטון גדל ועומד על 8%: 45% לעומת 37% לטראמפ. ג'ונסון זוכה ל-5%  וסטיין ל-2%.



נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס אתמול לפרשת האימיילים של קלינטון ואמר כי "ברור שהחקירה הפכה לנושא משמעותי מבחינה פוליטית, אבל העובדות הן שקלינטון עבדה בשירות המדינה במשך 30 שנה. כשהיא עושה טעות, גם תמימה, היא מנופחת לממדים מטורפים". הנשיא הוסיף ואמר: "אני מבין שהרעש הזה מדאיג אנשים, אבל אני רוצה שכל מי ששומע ידע: קלינטון תהיה נשיאה טובה ואני סומך עליה. לא הייתי תומך בה אם לא הייתי בטוח ביושרה שלה. 





"עשיתי מאמץ להבהיר שאני לא מתערב בתהליכים כאלה", אמר הנשיא. "אני חושב שיש נורמה שכאשר יש חקירות, אנחנו לא עובדים על בסיס רמיזות והדלפות, אלא על פי מידע". אובמה הזכיר שכשהפרשה נחקרה בפעם הקודמת, המסקנה הייתה שהיא עשתה טעויות אבל לא היה שם שום דבר פלילי.