האם תא"ל אופק בוכריס מעד באחת משאלות הפוליגרף שעשה במהלך השבוע שעבר? על פי הודעת עורכות דינה של המתלוננת א', לאחר שיחה עם הפרקליטות הצבאית, נודע להן כי תוצאות הפוליגרף של הקצין העידו כי אמר דבר שקר, בעוד שהמתלוננת עצמה נמצאה דוברת אמת. עוד הוסיפו כי הקצין עצמו עומת בחדר החקירות עם תוצאת השקר שלו ונראה שהפרשה עוברת לשלב הספינים.

על פי פרסום הערב (שלישי) בחדשות 10, הקצין עבר את בדיקת הפוליגרף מטעם החקירה, וענה על שלוש שאלות בהן התקבלה התוצאה לפיה דיבר אמת. בשאלה הרביעית לא התקבלה החלטה חד משמעית. בדיווח הובהר כי לא ידוע על איזו שאלה יצאו התוצאות בעייתיות. כמה דקות לאחר מכן שודר לתקשורת ספין מצד המתלוננת א'. בהודעה שהופצה לכתבים הצבאיים באמצעות עורכי הדין של המתלוננת נטען כי "מדובר בפרסום שגוי באשר לבדיקת הפוליגרף".



עוד נטען בהודעה שהופצה כי נמסר להן מהפרקליטות הצבאית "שתוצאות הפוליגרף של המתלוננת הן אמת ושל תא"ל אופק בוכריס הן שקר". הן טענו כי התוצאות נמסרו לקצין הבכיר ולעורכי דינו. בתביעה הצבאית לא מאשרים את הפרסום של עורכות הדין.



הפרשה שמטלטלת את צמרת הצבא נכנסת כבר לשבוע השלישי ולאחר שתא"ל בוכריס התבשר כי מינויו לראש חטיבת המבצעים של המטכ"ל בוטל, במצ"ח לוקחים את החקירה בקצב איטי יותר כדי להגיע לתוצאות יסודיות יותר. הערכות הן כי לא יהיה מנוס מלזמן את תא"ל בוכריס לעימות ישיר מול המתלוננת כדי לאמת את השניים אחד מול השנייה בטענות החמורות של המתלוננת א' כנגד בוכריס.

ביום ראשון פרסמנו ב"מעריב השבוע" כי תוצאות בדיקות הפוליגרף של תא"ל אופק בוכריס "הן בעייתיות" אולם בסביבתו של בוכריס מיהרו להודיע כי "לא ראוי להתייחס להדלפות ושמועות של פרסומים. בא כוחו של אופק בוכריס, אל"מ אשר הלפרין, הסנגור הצבאי הראשי, מסר אז בתגובה: "בהתייחס לפרסום אודות הפוליגרף ולפרסומים נוספים מהימים האחרונים, וכפי שחזרנו ואמרנו, אנו מנועים מלהתייחס בשלב רגיש זה לפרטי החקירה, ללא יוצא מן הכלל. אנו מציעים לכולם להתאזר בסבלנות עד לסוף החקירה ולהמתין למידע המוסמך ולהחלטות המוסמכות".