מתווה העלייה להר הבית במהלך תקופת הרמדאן, שפורסם אתמול (ראשון) ממשיך לעורר סערה, והבוקר התייחס לנושא יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס. בשיחה עם "שבע תשע" ב-103FM, אמר כי "במשך ארבעה חודשים עסקנו בהרגעת הרוחות, ועכשיו מקבלים החלטה דורסנית שאין בה חוכמה ואחריות".

"מי שמציע הגבלות - עמדתו לא התקבלה": השר הבכיר נגד בן גביר
"הכרזת מלחמה על הציבור הערבי": חשש להתלקחות בעקבות החלטת הר הבית

"זו לא החלטה נכונה", הוסיף. "החברה הערבית ידעה להתנהג באחריות, לקיים את המחויבות האזרחית והחוקית שלה גם בצל מלחמה קשה. במקום לחבק את החברה הערבית ולאפשר לה לקיים את הפולחן הדתי, ולתמוך וגם להיות בקשר עם המנהיגות הערבית המקומית והארצית, ולשאול איך אפשר לעבור את חודש הרמדאן ולקיים מצד אחד את המצווה הדתית ומצד שני לשמור על שקט, הם למעשה יצרו אתמול כותרת ונתנו לבן גביר מה שהוא רוצה".

לטענתו, מטרת ההחלטה, שתטיל הגבלות על אזרחי ישראל המוסלמים בעלייה להר הבית, היא פוליטית. "בן גביר יזכה בעוד מנדט או שני מנדטים על חשבון סמוטריץ'. הפגין את הלאומנות שלו ואת היהירות והקיצוניות שלו, שמעוורת אותו ולצערי כל הממשלה נמצאת בת ערובה היום בידי סמוטריץ' ובן גביר. עשרות אזרחים נרצחו מתחילת השנה הזו, ואנחנו משלמים מחיר בדם של האזרחים הערבים על כישלון השר לביטחון הפנים".

איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מינהלת הר הבית)
איתמר בן גביר בהר הבית (צילום: מינהלת הר הבית)

"עשרות אלפי מוסלמים יום יום מתפללים במסגד אל אקצא. מיליונים במצטבר במשך החודש. אם יש לך כמה אנשים שחוצים את הגבול ולא מקיימים את המצווה, אפשר לטפל בהם. אבל אי אפשר להכתים מיליוני מוסלמים אזרחי מדינת ישראל שמתפללים. מה שנכון לעשות, אפשר לטפל בתופעה הזו, אבל גם הצד השני חייב לנהוג באחריות, באיפוק, ולדעת איך לנהל את הדברים מול כל הגורמים הרלוונטיים".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103FM