סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: חבר המועצה תומר כורם ב'בירה בשוק' בשרונה מרקט בתל-אביב…

לפעמים יש לי תשוקה בלתי מוסברת לפיצה. כמויות של פיצה. זה מגיע תמיד בבום כזה. חברה טובה טוענת שזה בגלל שפיצה היא מאכל האלים. כדי להשביע את התשוקה הזו אני תמיד נוסע לשרונה מרקט, שם ממוקמת הפיצה האהובה עלי. בדרך-כלל, רגע לפני שאני נכנס לפיצרייה, אני מצטייד בשתי כוסות של מלכה בהירה בחנות שקרובה לדוכן יין בשוק.

בירה בשוק - תוסיפו לכך את המחיר השפוי יחסית ואת המגוון מיוחד, ונראה שבהחלט יש כאן קלף חזק... (צילום: תומר כורם)
בירה בשוק - תוסיפו לכך את המחיר השפוי יחסית ואת המגוון מיוחד, ונראה שבהחלט יש כאן קלף חזק... (צילום: תומר כורם)
תוסיפו לכך את המחיר השפוי יחסית ואת המגוון מיוחד, ונראה שבהחלט יש כאן קלף חזק... (צילום: תומר כורם)

כשהשבוע הטלפון צלצל והצד השני נשמע כך: "מה המצב יא אח? שמעתי שיש היום בשרונה מרקט פסטיבל פיצות וליד הפיצרייה יש איזה הפתעה חדשה שאתה בטוח תאהב. אתה בא?". מטורף על פיצות ואוהב הפתעות, אז בטח שאמרתי כן. העמסתי את האישה והזאטוטים על הרכב והופ אני בחניון של שרונה מרקט.

תלוי בעונה ובטיב השכנה

איך שיצאתי מהמעלית הבנתי שיש פה משהו שונה. משהו חדש נכנס לי לספקטרום של העין. ממש ליד המעליות וממש קרוב לדוכנים של פסטיבל הפיצות פתאום צמח לו בר קטנטן. בעוד אני מתיישב לי על כיסא מסביב לבר והאישה עם הזאטוטים כבר רצים לעבר הפיצות, כשרק האחרון נשאר לארח לי חברה וגם זה בגלל שהוא עדיין בעגלה (...), אני שומע את הדיבור מהשולחן ממול שהבעלים של 'יין בשוק' הוא גם הבעלים של 'בירה בשוק', ושהיום זאת הפעם הראשונה שהבר פועל.

יש פה מקום קטן וחמוד, עם ארון מצופה רשת שחורה בו מסודרות החביות בגאווה, דלפק נירוסטה מבריק, וכנראה שמישהו חשב כבר מעכשיו על חשיבות שטיפת הכוסות ולכן יש פינת שטיפה לכוסות. כרגע מציע המקום 6 ברזים, ביניהם: מלכה, ברודוג, לה שוף, מרדסו ועוד, וכל זאת במחיר יחסית שפוי. מה זה שפוי? 18 ₪ לשליש. אגב, סמול טוק עם הברמן העלה כי הרעיון הוא שהברזים יהיו ברזים מתחלפים לפי העונה ובהתאם לדרישה, משום שהקהל כבר למד טעמים חדשים ויש ביקוש לבירות בוטיק ולבירות מיוחדות.

אז מה היה לנו כאן?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדת המזיגה מסודרת, נקייה ונוצצת, והבירה נמזגת לפי כל הכללים.

הגשה
הגשה

הגשה: הבירה מוגשת בכוסות פלסטיק לא ממותגות, למעט בירה מלכה שנמזגת בכוס זכוכית ממותגת.

איכות
איכות

איכות: הבירות המוגשות איכותיות וטריות כשהן בטמפרטורה הנכונה ובגיזוז הנכון, עם תחרה בלגית יפהפייה.

טעימות
טעימות

טעימות: נכון ליום הפתיחה המקום אינו מציע טעימות או נשנושים כל שהם, אך מהשיחה עם הברמן הבנתי כי בעתיד הקרוב מאוד יהיו נשנושים שילוו את הבירה.

חוויה
חוויה

חוויה: אחלה מקום עצירה במהלך סיבוב במתחם שרונה, כדי ללגום בירה קרה לפני שממשיכים הלאה. הרעיון להציע ברזי בירה שלא פוגשים בכל מקום הוא בהחלט מרענן.

ציון
ציון

ציון סופי: אמנם בדיוק נפלתי על היום הראשון של 'בירה בשוק', אבל נראה שיש כאן משהו מיוחד ומרענן. תוסיפו לכך את המחיר השפוי יחסית ואת המגוון מיוחד, ונראה שבהחלט יש כאן קלף חזק.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

בירה בשוק. שרונה מרקט, קלמן מגן 3, תל-אביב