סיירת סנהדרינק חורשת את הארץ בחיפוש אחר מזיגת הבירה המושלמת. והפעם: BLACK ברחובות…

ביום ראשון האחרון אני וחברי השדון האירי, שעליו סופר כאן לא אחת בעבר, סבלנו מנדנודי שינה קשים, מה שגרם לנו לרבוץ כמו שתי גורילות מול מסך ענקי ולשחק ב-GTA V ולעשות חארקות. "אני רעב מת", נהם השדון. אצלי הרעב תמיד מגיע ביחד עם צמא וכשהשדון רעב אני יודע שעומד להיות טעים. "יאללה, זורם, אמרתי, "מה בא לך". "BLACK", ענה השדון.

BLACK - הבירות מוגשות כשהן קרות וטריות עם הגזה מדויקת. חצי זה 500 מ"ל ולא איזה המצאה מטופשת אחרת... (צילומים: תומר כורם)
BLACK - הבירות מוגשות כשהן קרות וטריות עם הגזה מדויקת. חצי זה 500 מ"ל ולא איזה המצאה מטופשת אחרת... (צילומים: תומר כורם)
הבירות קרות וטריות עם הגזה מדויקת. חצי זה 500 מ"ל ולא איזה המצאה מטופשת אחרת... (צלם: תומר כורם)

עשר דקות מאוחר יותר ואנו כבר על הבר. אף פעם לא חשבתי שאכתוב על בר של מסעדת המבורגרים, אבל מסתבר שלבר הזה יש המון כבוד לבירה בפרט ולאלכוהול בכלל. נכנסים לכאן דרך מרפסת מקורה ומחוממת לתוך המסעדה שמלאה בכורסאות ופינות ישיבה מגניבות, ואז נתקלים בבר הפרוש לכל אורכה של המסעדה – גדול, מרשים ומואר.

מלמעלה תאורה מחליפה צבעים. עשרות בקבוקים מסודרים על-גבי מדפי זכוכית ומאחוריהם מראה גדולה. יש כאן לדעתי כמעט כל משקה אלכוהולי שרק עולה לכם לראש. מאות כוסות בירה נקיות ומצוחצחות עומדות מסודרות לפי גדלים וברזי הבירה מנצנצים באור שמח בעמדת המזיגה.

חיוך ענקי נמרח לי על הפנים. "נראה לי שהגענו למקום הנכון", חייכתי לשדון. התיישבנו על הבר ממש מול עמדת המזיגה: טובורג, לף בלונד, סטלה, ווינשטפן וקרלסברג. עמדת המזיגה מסודרת ונקייה. תוך כדי שאני בודק את העמדה אני קולט בזווית העין את המלצר מסתובב עם קלסר. מבט אחד לעברו והוא מזדרז להגיד: "דקה אתכם".

בלי טריקים, בלי שטיקים

כשהגיע הסביר שהוא מציין בכתב בקלסר בכל פעם שהוא מחליף חבית, ושיש לו סדר הוראות איך צריך לדאוג לבר, לברזים ולחביות. הלב התפוצץ מאושר. פתאום נזכרתי שהגענו לכאן בשביל ההמבורגרים, אבל רק כדי להרגיע רעב אלכוהולי. המלצר שבא לקבל מאתנו את ההזמנה הסביר שכל החביות מסודרות במקרר עם בקר טמפרטורה מתחת לעמדת המזיגה.

בחרנו בכמה קציצות מתוך תפריט הלילה. "מה תשתו עם זה ?", שאל המלצר. "אני אתחיל עם סטלה", מיהרתי לענות, וכאן רבותיי, כאן יש כבוד לבירה. הבירה נמזגת לפי כל הכללים בזווית 45 מעלות ויישור הכוס לבניית ראש קצף.

גם הכוסות כאן נקיות. ברור קטן מגלה שבמקום יש מדיח מיוחד רק לכוסות הבירה ממנו הן מגיעות מסודרות בארגזים למתקן יבוש ומשם לעמדת המזיגה. כל סגנון של בירה נמזג בכוס הממותגת שלה. בכל הבירות חצי = 500 מ"ל. הקציצות הגיעו, הרטבים נשפכו והמון בירות נמזגו.

אז מה היה לנו שם?

מזיגה
מזיגה

מזיגה: עמדות המזיגה נקיות ומסודרות. הבירה נמזגת לפי כל הכללים, והחביות נשמרות במקרר מבוקר טמפרטורה מתחת לעמדת המזיגה.

הגשה
הגשה

הגשה: הבירות מוגשות בכוסות ממותגות על-גבי תחתיות של סטלה. כשהגעתי למקום שבוע לאחר מכן, הבחנתי שכל בירה מוגשת עם התחתית הממותגת שלה. ככל הנראה מדובר היה במחסור זמני בבר.

איכות
איכות

הגשה: הבירות מוגשות כשהן קרות וטריות עם הגזה מדויקת. חצי זה 500 מ"ל ולא איזה המצאה מטופשת אחרת. הכוסות ממותגות. כל סגנון והכוס שלו, והניקיון מעולה.

טעימות
טעימות

טעימות: הבירה מוגשת ללא נשנושים כלשהם על חשבון הבית, אבל היי, אנחנו הגענו לכאן בשביל ההמבורגרים.

חוויה
חוויה

חוויה: הגענו בשביל ההמבורגרים כדי לכבות רעב אלכוהולי וגילינו מקום שעושה יופי שלכבוד לבירה.

ציון
ציון

ציון סופי: אוהבים בירה? רעבים? תבואו.

מומלץ סנהדרינק!
תו איכות 2017
תו איכות 2017

BLACK. המדע 6, רחובות