האחים יוסי ושלומי אמיר, בעלי השליטה לשעבר בחברת פרשמרקט, הציעו אתמול לגופים מוסדיים לרכוש נתח של 24.9% ממניות שופרסל תמורת 1.5 מיליארד שקל, המשקף שווי של 6 מיליארד שקל.

מחסור רב בעובדים: "בעקבות המלחמה הפלסטינים לא מקבלים היתרי עבודה"
תקציב המדינה המתגבש: "ניסיון של האוצר לרמות את כולנו"

למרות שההצעה משקפת שווי הגבוה ב־15% משווי המניות הנסחרות בבורסה, השווי נמוך ב־1.5 מיליארד שקל מזה שהוצע על ידם לפני שנתיים בלבד (7.5 מיליארד שקל). בפני האחים ניצבים מספר מכשולים. העיקרי שבהם הוא הסכם אי־תחרות מול פז, בשעה שהאחים מכרו לפז את השליטה בפרשמרקט. פז צפויה להתעקש על קיום ההסכם, שאמור לפוג ממילא בסוף 2024.

ברכישת השליטה בשופרסל מגלה עניין קבוצת משקיעים אמריקאים בראשות מייקל אלפרט, השותף בחברת אשכנזי אקוויזישן. נכון להיום מחזיקים האחים בנתח של 6.6% ממניות פז ובמזומן בהיקף של 2.1 מיליארד שקל שאותו קיבלו במסגרת העסקה. האחים אמיר מבהירים שבכוונתם לקחת חלק פעיל בניהול שופרסל, וייתכן שעקב כך יו"ר הדירקטוריון איציק אברכהן והמנכ"ל אורי וטרמן ייאלצו לסיים את תפקידם. לא ברור אם המשקיעים המוסדיים יהיו מוכנים לקחת על עצמם סיכון כזה.

איציק אברכהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איציק אברכהן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מכירת החברה לפי שווי של 6 מיליארד שקל עלולה להתברר כמקח טעות, שכן פוטנציאל עליית הערך של שופרסל הוא גבוה יותר וחלק מנכסי החברה, בעיקר בתחום הנדל"ן, עדיין לא הגיעו לכדי מימוש. הגופים המוסדיים המחזיקים בשופרסל הן חברות הביטוח הגדולות ובהן הפניקס, מנורה מבטחים, מגדל, הראל וכלל ביטוח. נתח מהמניות מוחזק גם באמצעות בית ההשקעות אלטשולר שחם.