חברת טראקנט נערכת להפעיל קו מיכליות דלק מנמלי ישראל לארצות ערב. זאת כהמשך לקו, שפורסם לראשונה במעריב, שהיא כבר מפעילה לשינוע סחורות באותו נתיב כדי לעקוף את השיבושים שיצרו החות'ים בסחר הימי, ומשמש בעיקר לייבוא מהיר יותר של סחורות מהמזרח דרך איחוד האמירויות, אך גם מאפשר כבר לחברות ישראליות לזרז ייצוא של משלוחים דחופים ליעדים במזרח.

האם האינטרנט שלנו בסכנה? החותים מאיימים לחתוך את הכבל
החות'ים בהלם: נחשפו ממדי ההרס של המתקפות על המיליציה הפרו איראנית

לפי ההסכם שחתמה טראקנט עם חברה מהמפרץ הפרסי יתקיים בקרוב פיילוט שיבחן את נהלי ביצוע ההובלות, ואת שאלת השימוש במכליות ירדניות או ישראליות להובלות. היעד הוא להגיע להובלת 34 אלף טון של דלק ומוצרים לחודש, כ-800 מיכליות. מדובר בפוטנציאל לפרויקט לוגיסטי משמעותי.

עלות ההובלה לקילומטר עלתה מאז החלה הפעילות מ-1.2 לכשני דולר, בין השאר אחרי שמדינות ערב העלו את אגרות המעבר למשאיות, מה שמגדיל את הצורך לייבא דלקים מנמלים קרובים ככל האפשר ליעד. המפרץ הפרסי וחצי האי הערב הם הספקים הגדולים בעולם של נפט גולמי, אך לעתים נוצר באזור מחסור במוצרי הנפט המזוקקים, כמו סולר או בנזין המחייב מדינות באזור לייבאם מאירופה ומהמזרח התיכון
טראקנט פועלת באירופה, במפרץ הפרסי ובישראל.

החברה מתחברת למערכות התפעול של בעלי המשאיות ומאתרת נסיעות שבהן הן לא מנוצלות לגמרי או ריקות. מנגד היא מציגה את אפשרויות ההובלה לבעלי מטענים שמחפשים הובלה זמינה, ומבצעת מכרז על עלות ההובלה, בהתאם למחירי המינימום שקבע בעל המשאית. לאחר שנמצא הזוכה וההובלה מאושרת מתכננת האפליקציה לנהג מסלול מיטבי בהתאם לגודל המשאית ונקודות הטעינה והפריקה, כדי שלא להכניס למשל משאית ארוכה לתוך איזור עירוני צפוף, ומשאית גבוהה לכביש שבו גשרים נמוכים ממנה. החברה נסחרת בבורסה בתל אביב לפי שווי שוק של כ-34 מיליון שקל.

חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט: "לאור הצלחת הקו היבשתי שאנו מפעילים בין המפרץ הפרסי לנמלי ישראל בחודשים האחרונים, הנותן מענה לסחורות המבקשות אלטרנטיבה מהירה ובטוחה לנתיבי השיט המאויימים על ידי החות'ים, אני שמח לבשר על הסכם פיילוט ראשון מסוגו, לבחינת התכנות להעברת כמויות גדולות של דלק ומוצריו הנלווים מהכיוון ההפוך: מהים התיכון, דרך נמלי ישראל וממנה לארצות ערב והמפרץ הפרסי. המדובר בהשלמת הנתיב המעגלי, שתאפשר את שילובה של המערכת של טראקנט המתמחה בהתאמת מטענים למובילים ריקים. אנו גאים להמשיך ולהוביל את מהפכת שילוח האקספרס שמכוונת להפוך את ישראל לצומת מרכזי לסחר בינלאומי".