קרן ההשקעות פורטיסימו, שהחלה בחודש שעבר במגעים לרכישת חברת התעופה ישראייר תמורת 45 מיליון דולר, החליטה להקפיא את המהלך לפחות עד סוף החודש. ל"מעריב" נודע כי לנוכח החשש מפני התגברות משבר הקורונה וחוסר הוודאות שנוצר סביב ענף התעופה, הוחלט בפורטיסימו, שבניהול יובל כהן, לבחון מחדש את המצב. למרות זאת, יו"ר החברה גיורא ענבר ומנכ"ל ישראייר יורם סירקיס ממשיכים להיות בקשר שוטף עם אנשי פורטיסימו ומעדכנים אותם על ההתפתחויות. 

בישראייר רואים את הדחייה בעסקה כהחמצה גדולה. החברה עומדת על המדף מזה שנתיים, אבל בעל השליטה באי.די.בי (בעלת ישראייר), אדוארדו אלשטיין, לא השכיל לקדם את העסקה עוד כשניתן היה לקבל עבור ישראייר תמורה המוערכת בכ־60־70 מיליון דולר ממשקיעים כמו מני וייצמן, איש העסקים רונן אלעד או מאיר שמיר.

יש לציין כי גם היום מצבה העסקי של ישראייר טוב משמעותית, בהשוואה למתחרותיה הישראליות ארקיע ואל על. החברה, בהנחיית הדירקטוריון, השכילה להצטייד בדלק סילוני במחירים נוחים יחסית, וגם מצב הנזילות שלה טוב יחסית והיא מסוגלת לפרוע את התחייבויותיה לבנקים. 

זאת ועוד, מכיוון שאופי הטיסות שלה מוטה לשוק הישראלי (טיסות פנים לאילת, או טיסות למדינות באזור, כמו יוון, קפריסין, רודוס וכרתים), הפגיעה היחסית בישראייר לא הייתה גבוהה עד כה. חברת אי.די.בי פיתוח (באמצעות כלל תיירות) אומנם דיווחה השבוע לבורסה על הרעה בהיקף המכירות של ישראייר, אבל בניגוד לאל על לא נקבה באומדנים מספריים. 

יו"ר הדירקטוריון, גיורא ענבר, הלין אתמול על היחס המפלה שיש כלפי חברות התעופה הישראליות בנוגע למשבר הקורונה. "קטונתי להבין מדוע כשחברות התעופה הישראליות על סף השבתה והפסקת הטיסות ליעדים בינלאומיים, ממשיכות חברות כמו טורקיש איירליינס הטורקית להטיס עשר פעמים ביום נוסעים ישראלים לאיסטנבול. גם איירופולוט הרוסית מטיסה ישראלים למוסקבה עם קונקשנים ברחבי העולם. אני באמת לא מבין מה עומד מאחורי הטמטום הזה שמפלה לרעה את החברות הישראליות".