"לא גנבתי, לא רימיתי, לא שיקרתי": יזמית הנדל"ן ענבל אור, התראיינה הבוקר (רביעי) לגלי צה"ל: "שלומי מצוין, אני נמצאת בתקופה של הרבה עשייה לקראת הדיון ב-13.7", אמרה אור, "מנסה לנהל את כל המערך הזה כדי להגיע מוכנים, כאשר עד ה-3.7 יש לנו להגיש את הדוח המסכם, זה מבוקר ועד לילה, לא פשוט".



"בדיון הזה הולכים לקבוע האם החברות הולכות לפירוק קבוע וגם כמובן באופן אישי לגבי הכינוס, או למעשה חוזרים אחורה. מה שצריך להוכיח זה למעשה אם מצבת הנכסים עולה על כלל ההתחייבויות וברגע שנוכיח את זה, אין באמת שום סיבה לפרק את החברות", הוסיפה אור. "מחכים לי מתחת לבית המשפט, מטבע הדברים התקשורת הורידה הילוך למרות שהיא עשתה לי רצח אופי בהתחלה ואני מאוד מאמינה ומקווה שממש בקרוב הדברים יתבהרו ואנשים יבינו את הסיפור. אני חושבת שהרבה מאוד מהציבור פשוט לא מבין ולא יודע מה היה".



"הרוכשים צריכים לבוא לבנק מזרחי בטענות"


"זה יכול לקרות לכל אחד", הוסיפה אור, "אני מנהלת את עסקיי בשתי ידיים עם שלושים עובדים ואימפריית נדל"ן". על המפרק עו"ד איתן ארז אמרה כי "אני חושבת שיש שיטה למפרקים, בחנתי את הנושא והשיטה שלהם היא להשחיר אותך בתקשורת, לעשות לך רצח אופי בתקשורת, הם מרוויחים מהשלב של הפירוק הרבה כסף. הם לוקחים הכל לכיס, המלחמה שלי היומיומית זה לעשות את הדבר הבא - להחזיר את הכספים לרוכשים, להחזיר את אמונם. היה חשד באותו יום בהיר ובנק מזרחי שמתנהל בצורה נוראית, חוסר אחריות לחלוטין - הרוכשים צריכים לבוא אל הבנק בטענות".



"השיטה שלהם היא להשחיר אותך בתקשורת". עו"ד איתן ארז. צילום: אבשלום ששוני
"השיטה שלהם היא להשחיר אותך בתקשורת". עו"ד איתן ארז. צילום: אבשלום ששוני



"אני יכולה לומר שחלק מהדוח שאיתן ארז הגיש הוא רשם שם סכומי עתק, 'ענבל לקחה 750 אלף לכיסה', זה נשמע כאילו גנבתי כסף, מעולם לא גנבתי כסף, כל הדוח הוא שקרי", אמרה אור. "יש המון בורות בנושא שנקרא קבוצות רכישה, מה זה 'נתתי 100 אלף שקל ואין מה לבנות?', החברה מסרה כבר שני פרויקטים, שיטת קבוצת הרכישה היא שיטה בפני עצמה, גם כשאתה הולך לקבלן אתה שם שבעה אחוז לפני ואז אתה עושה הסכם מכר".



על הדירה שטוענים כי נמכרה פעמיים לרוכש עופר לוזון ולמלך השוק האפור שלי נרקיס, אמרה יזמית הנדל"ן: "נעשה פה מעשה עורמה ומרמה ואני לא רוצה להיכנס לטענות המשפטיות, בנק מזרחי החליט לסגור את החשבון. הדירה לא נמכרה פעמיים, הם יכולים להגיד 'שלי' אבל תסתכלו על ההסכם, היא נמכרה ללוזון והוא לא השלים את העסקה ולא רצה. נרקיס הגיע עשר דקות לפני הדיון ואמר שהוא חושש לכספו ששם באור סיטי, האמנתי לו - נתתי לו כסף כי הייתי בטוחה שאין עסקה וכך זה היה. אנחנו נערער על זה בעליון. זה מוציא אותך מדעתך, אתה נותן אמון באנשים ומאמין שכולם ינהגו כמוך ופתאום אתה מגלה שיש הרבה אנשים מכל מיני סוגים".



"לא אחזור על הטעויות שעשיתי"


אור נשאלה על ידי המראיין למה הלכה למלך שוק האפור והיא אמרה: "מה זה ללכת לשוק האפור? תמיד אני אומרת - יש אלטרנטיבות לכסף. שמעתי מה זה עשה ואני משלמת על זה. לא הלוויתי, זו הייתה השקעה אבל אני לא אחזור על הטעויות שעשיתי, לא בחרתי את האנשים כמו שצריך. אנשים בחברה רימו אותי במיוחד במחלקת הכספים. אני אומרת שנעלמו כספים רבים, נהגו ברשלנות רבה, הכל יוכח. אני מודה לאלוהים שזה קרה כי פתאום אני רואה דברים שלא ראיתי. בסופו של דבר אני מנהלת את הדברים מלמעלה. בדרך כלל אני כן יורדת לפרטים, משתדלת אבל נתתי הנחיות מלעלה והייתי בטוחה שיבצעו אותן".



"הדירה לא נמכרה פעמיים". שלי נרקיס. צילום: אביב חופי
"הדירה לא נמכרה פעמיים". שלי נרקיס. צילום: אביב חופי



"חשוב להבהיר - מה שקרה לא קרה כתוצאה מטעות עסקית שעשיתי אלא מרשלנות של בנק והמדינה", הדגישה אור. "לולא בנק מזרחי לא היה סוגר את החשבונות, רשות המסים לא הייתה יוצאת בבאז כזה, כל זה לא היה קורה וזה יכול לקרות לכל אחד. עוצרים לך את החשבונות, סוגרים לך הכל. זה לא פשוט, אני מתמודדת ונלחמת ואני עושה הכל על מנת להוריד את האפלה כדי כולם יידעו: לא גנבתי, לא רימיתי, לא שיקרתי. כולם קיבלו את הכספים עד אותו יום מעורער וכולם עוד יקבלו כי אני נלחמת בשביל הכבוד, בשביל הלקוחות, הספקים שלי, האנשים שהאמינו בי, אני לא אשאיר אותם בצד, אני רוצה שהם יקבלו את הכסף במלואו". מה אם זה לא יקרה, נשאלה אור - "אני לא חיה ב'אם', אני רוצה להוכיח ולנסות לעשות הכל כדי להוכיח את האמת שלי. אני חיה עם האמת שלי, הצד שלי ואין לי ספק שבסוף הכל ייצא לאור". 



כזכור, אור נעצרה לפני כחודשיים בחשד להעלמת עסקאות בשווי של עשרות מיליוני שקלים. לטענת רשות המסים, במהלך 2015 ניסו נציגי מחלקת הביקורת בתחנת מס קניה בתל אביב, בה רשומה אור לבצע ביקורת לחברות שבבעלותה, במטרה לבדוק את אופן הדיווח והצהרותיה של אור בדבר חובות אותן החברות במע"מ, כל חברה לפי הפרויקטים שביצעה. בבית המשפט טענה רשות המסים כי אור, לא שיתפה פעולה למרות פניות רבות לשלוח באמצעות נציגיה מסמכים, חוזים והסכמים עם בעלי הקרקעות אותם שיווקה, לא התייצבה לחקירות שנקבעו עימה או נהגה לבטלן ברגע האחרון והתנהלות זו עוררה חשד רב שיש ברצונה להסתיר דבר מה או לשבש את החקירה.