בצל העלייה בהיקף התחלואה: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הבריאות, יולי אדלשטיין, הגיעו היום (שלישי) לסיור בבית החולים סורוקה שבבאר שבע, על רקע העלייה בהיקף התחלואה בנגיף הקורונה בישראל בעת האחרונה. בפתח דבריו, אמר נתניהו: "כרגע בתי החולים יכולים להתמודדים עם החולים הקשים, אבל יש שאלה של כח אדם - מתי אנחנו מגיעים לנקודת האזהרה שבה אומרים לנו שהם לא יכולים לקבל יותר חולים. כרגע, יש לנו עוד מרחב, אבל אני מציע שנשמע היום את פרופ' גמזו, שיהיה לו מה לומר בנושא".

אחריו עלה שר הבריאות, והתייחס לתוספת התקנים שאישר בבתי החולים. "אני סמוך ובטוח שתוספת התקנים שקיבלנו, גם של רופאים וגם של אחיות, תעזור לסורוקה ולשאר בתי החולים. כפי שהתרשמנו, זה רחוק מלספק את כל הצרכים של המערכת, ואנחנו חושבים על פתרונות יצירתיים - אולי עזרה בכוח אדם בעבודות הפשוטות יותר, במה שקשור לצרכים האדמינסטרטיביים".

בתוך כך, היום פרסם משרד הבריאות את הנתונים העדכניים ביחס להתפטשות המחלה. במהלך היממה האחרונה, אובחנו 2,001 נשאים חדשים בנגיף, כך שמספר המקרים הכולל עלה ל-64,649 בני אדם. מספר החולים הפעילים מתוך סך המקרים עומד על 35,052, עלייה של 215 חולים מחצות, כשמתוכם 321 חולים שמצבם מוגדר קשה ובהם 97 מונשמים. 

כמו כן, מניין הנפטרים מהנגיף עלה בשני בני אדם, ועומד כעת על 480. מתחילת ההתפרצות בישראל, החלימו 32,117 בני אדם, 54 החלימו במהלך היממה האחרונה, ובוצעו 26,983 בדיקות לאבחון הנגיף, סך הכל 4,278 בדיקות מהשעה חצות.