לאחר שהממשלה אישרה הלילה את הארכת הסגר, שר האוצר ישראל כ"ץ התראיין הבוקר (שני) בכאן ב' והתייחס למאבק בקורונה ולמשבר הכלכלי. לדבריו, הוא יתמוך ויציע את פתיחת המסחר בסוף הסגר במתווה שיציג. 

שר האוצר התייחס למראות אתמול בירושלים, במסגרתם השתתפו אלפים בהלוויות של בכירים במגזר החרדי. "הלוויה בירושלים פגעה ביכולת להיאבק בקורונה, אבל אנחנו רואים פגיעות גם במגזר החילוני. כל האירועים האלה פוגעים ביכולת שלנו להחזיר את המשק לפעילות", אמר כ"ץ.

"עמדתי הברורה", הבהיר כ"ץ באשר לדרך היציאה מהסגר, "היא שצריך לפתוח את כל המסחר והעסקים מיד בסיום הסגר. ביום רביעי יהיה דיון בו אביע עמדה מנומקת מדוע לעשות זאת, בגלל כמות המחוסנים הגבוהה ומקבלי הדרכונים הירוקים. צריך לפתוח את העסקים ללא קהל, הקניונים".

דברי ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה

"התשובה המרכזית היא החיסונים ואני תמכתי בסגר קצר ואינטנסיבי. היתרון המרכזי של ישראל הוא רמת ההתחסנות הגבוהה ובקצב הולך וגובר. מי שקיבל את שני החיסונים הוא מחוסן, הדרכונים הירוקים צריכים לבוא לידי ביטוי. אם עסק נפתח ומקפיד על התו הסגול, אז צריך לפתוח את המסחר והמסעדות והתרבות בהדרגה", אמר שר האוצר. 

"יש עסקים שסגורים כבר כמאה ימים", אמר, "יש כאן מקור קשה מאוד של קשיי פרנסה. אנחנו נותנים סיוע, רשת ביטחון נרחבת, והולכים להביא תוכנית סיוע נוספת כדי להחזיר את הצמיחה למשק. מי שמותח ביקורת על התוכנית - או שהוא לא מבין, או שאלה פוליטיקאים ממורמרים". 

שר האוצר המשיך והתייחס לתוכניות הכלכליות שהציגו הוא וראש הממשלה: "העברנו מעל למיליארד שקלים למשרד הבריאות כדי לתגבר את בתי החולים. אני התגייסתי באופן אישי כדי לסייע לבתי החולים הציבוריים. מערכת הבריאות הייתה צריכה להיערך יותר טוב בנושא ספיקת בתי החולים".

"אני מבין את המומחים", אמר עוד שר האוצר, "הם מדברים על היבט אחד, יש להם נימוקים. האזרחים צריכים לקבל הגנה רפואית אבל כמו שאתם עובדים ברדיו, האנשים צריכים לחזור לעסק שלהם. אי אפשר להציג אותי כשר חסר אחריות שאומר 'בואו נפתח הכל', אבל אין נוסחה סטרילית שאומרת 'אנחנו בתנאי מעבדה' בלי לפגוע במשק. לישראל יש מנוע עוצמתי שמבקש לחזור ולעבוד".