פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התראיין הבוקר (ראשון) בכאן ב' ודן באפשרויות שעל הפרק לשם בלימת עליה מאסיבית בתחלואה. "נקבל החלטות מורכבות", כך פתח את דבריו. "מהירות ההידבקות היא הבעיה המרכזית, יש ירידה גם ביעילות החיסון".

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך דיון בעניין התפרצות הקורונה (צילום: עומר מירון, לע"מ)

פרופ' אש הסביר כי על הציבור להבין את חשיבות העלייה בתחלואה, שצפויה לגרור בהמשך הטלת מגבלות נוספות. "אנחנו לא רוצים להטיל מגבלות, אבל אנחנו גם לא רוצים לראות אלפי מאומתים, זה יביא לתחלואה קשה", טען. 

"אנחנו רובנו מחוסנים, יכול להיות שאפשר להסתכל על התחלואה הקשה ולראות שאין עלייה באשפוזים ולנסות לספוג את העלייה בתחלואה הקלה", הסביר, אך בהמשך, טען לבעייתיות שבזן החדש - "הוא מדבק בחמישים אחוזים יותר מהווריאנט הבריטי, יש עדויות לכך שיש יותר אשפוזים עם זן הדלתא".

בנוסף, הדגיש כי אין אנו בתהליך של חסינות העדר, "לא צופה שזה יקרה בחודשים הקרובים". הפרויקטור צפוי להיפגש בהמשך עם שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, במסגרתה יועלו אפשרויות באשר לקיץ, אך הוסיף: "כרגע אין כוונה לבטל או ליצור מגבלות".

"יש כלים להתמודדות עם המצב"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התראיין היום אצל גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והרגיע מפני העליה בתחלואה: "החיסון יעיל גם כנגד זן דלתא, יש את הכלים להתמודד עם המצב", אך גרס כי יש לשקול את הקשחת המגבלות.

גרוטו סבר כי על אף העליה בתחלואה, לא תהיה עליה משמעותית במספר המאושפזים והחולים שמצבם קשה. אלא שלדבריו, "אני לא חושב שאפשר לעצור כניסה של וריאנטים באופן הרמטי. הגישה של העולם המערבי שונה מזו של ישראל".